• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Inget vatten

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.526
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Sitter just nu lite illa till...
Är ca 20mil från Dubrovnik på väg söderut...
Idag när jag skulle ha vatten så kom inget ur kranen...
Så felsökning började.. Och en tim senare så har jag hittat problemet... Anslutningen på tanken suger luft... Och är omöjlig att komma åt... Har insett att jag måste såga upp golvet, men vill hälst hamna rätt på första försök..
Så nu undrar jag om någon här har kunskapen om var jag bör ta upp hålet....
Bilen har två enkelsängar och det bör vara under den vänstra sängen... Någonstans
Bilen är en HOBBY 750 2005

Tack på förhand
Peter
 
Lösning
Vad härligt ändå att kunna hälsa på sina vänner med sin "Hobby", både hundar och människor. :dog:

Skär av slangen ifall du tror att det hjälper, den går alltid att skarva ihop igen med en rörstump.

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
9.365
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Vad härligt ändå att kunna hälsa på sina vänner med sin "Hobby", både hundar och människor. :dog:

Skär av slangen ifall du tror att det hjälper, den går alltid att skarva ihop igen med en rörstump.
 
Lösning

Stefanjo

HBK Medlem
Inlägg
27
Kommun
Mellerud
HBK-Nr
40921
Medlemskap
2024
Jag hade problem med vattenpumpen på min förra husbil. Den hade svårt att ta vatten. Bytte pump men samma fel. Då fick jag tipset att borra ett litet hål längst upp på pumpen. 2 mm. Efter det fungerade det perfekt. Det blev förmodligen en luftficka längst upp i pumpen.
 

bengtic

HBK Medlem
Inlägg
586
Kommun
Finspång
HBK-Nr
39269
Medlemskap
2024
Jag skulle tagit en polygrip eller liknande och vridit slangklämman åt rätt håll, bråkar det kan man värma lite med lämplig tändare. får du bort den så kan du får på en lagom lång slang alla skarvar oavsett vad är en källa till problem.
 

KawaMal

HBK Medlem
Inlägg
1.137
Kommun
Älvkarleby
HBK-Nr
1474
Medlemskap
2024
Däremot skall jag nästa "arbetsdag" kolla luft ingens utsläpp om jag kan borra upp ett hål..
Har du märkt någon brist i vattensystemets funktion som får dig att tro att luftningen inte är anordnad på ett OK sätt? Vore den inte det borde det ha märkts tydligt under årens lopp.
Har du inte märkt sådana problem finns luftningen någonstans, du har bara inte sett var/hur ännu.
 
Toppen