• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Inget vatten ur vattenkranen!!

morcam20

HBK Medlem
Inlägg
98
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
12109
Medlemskap
2024
Har problem med att det inte kommer vatten ur kranen på toan.

Duschen funkar och likaså köket men i handfatet på toan droppar det bara. Det låter lite annorlunda när man kör den i handfatet. Som om den inte "tar tag" och suger vatten riktigt.

Någon som haft liknande problem eller vet vad man kan göra så mottages tips tacksamt.

Mvh M Hall
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.279
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: Inget vatten ur vattenkranen!!

Du måste nog specificera lite mera: vad är det för bil, tryckvatten eller dränkbar pump, strömbrytare i kranarna osv. Då får du säkert hjälp snart.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.557
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Inget vatten ur vattenkranen!!

Om silen er i orden så kontroller at et ikke er blitt en knekk eller twist på slangene til kranen. Normalt oppstår dette bare på en av slangene slik at en har trykk på enten varmt eller kaldt vatn. Silen gir samme problem på allt vatn.
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: Inget vatten ur vattenkranen!!

Har problem med att det inte kommer vatten ur kranen på toan.

Duschen funkar och likaså köket men i handfatet på toan droppar det bara. Det låter lite annorlunda när man kör den i handfatet. Som om den inte "tar tag" och suger vatten riktigt.

Någon som haft liknande problem eller vet vad man kan göra så mottages tips tacksamt.

Mvh M Hall


Är det microbrytare i kranen kan det vara kabelbrott och det vattnet som kommer ut kan vara övertryck i systemet efter testat dom andra kranarna.
Prova att öppna kranen på toaletten och låt den stå öppen och därefter öppnar du kranen i köket kommer det vatten på toaletten då bör det vara strömbrytaren i kranen.
Jag har gjort en anvisning på reparation här :
http://www.husbilsklubben.se/forums/posts/266571
 

morcam20

HBK Medlem
Inlägg
98
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
12109
Medlemskap
2024
Sv: Inget vatten ur vattenkranen!!

Tack för alla tips.

Lite närmare info. Bilen är en Dethleffs -05 helintegrerad.

Jag kan inte riktigt alla definitioner på pumpar och dyl men det är en klump som ligger nere i tanken.

Mvh M Hall
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.557
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Inget vatten ur vattenkranen!!

Aha, klump nere i tanken - da er Bengt-Åke sin diagnose den mest sannsynlige - bryteren i kranen har røket. Hans oppskrift på reparasjon kan med fordel forsøkes :D
 

morcam20

HBK Medlem
Inlägg
98
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
12109
Medlemskap
2024
Sv: Inget vatten ur vattenkranen!!

Tack för svar.

Bör kanske förtydligas att pumpen går nere i tanken när jag öppnar kranen på toa.

Skillnaden mot övriga ställen är att det inte sugs upp något vatten i tvättstället.

Mvh
 

elegance

FD HBK Medlem
Inlägg
808
Kommun
Bräcke
HBK-Nr
14404
Medlemskap
2023
Sv: Inget vatten ur vattenkranen!!

Ta den enklaste vägen ta loss slangen från blandaren och se om du har vatten fram till blandaren har du det så är det blandaren i annat fall för du söka "baklänges" därifrån
 

morcam20

HBK Medlem
Inlägg
98
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
12109
Medlemskap
2024
Sv: Inget vatten ur vattenkranen!!

Tack för alla goda tips!!

Kan meddela att vi nu åtgärdat problemet. Det var så enkelt att det var skit i silen. En geléartad massa som gjorde att det inte kom fram något vatten.

Det var nära att bilen fick åka till verkstad igen men det ordnade sig. Puh! :)

Mvh M Hall
 
Toppen