• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Inget lyse fram och bak

Karin & Christer

HBK Medlem
Inlägg
9
Kommun
Söderköping
HBK-Nr
13176
Medlemskap
2024
Chassiefabrikat: Fiat
Chassiemodell: Ducato 18
Chassietyp: Standard
Motortyp: 2,8 JTD 127hk
Årsmodell Chassie: 2005
Husbilsfabrikat: Adriatik
Husbilsmodell: 650 SP
Husbilstyp: Halvintegrerad
Årsmodell Husbil: 2005
Ämnesområde: Elsystem
Hej!

Problem med lyset, har varken halv/ position/ parkering eller baklyse.
Hellyse/ broms och blinkers fungerar. Har kollat säkringar. Känner någon till detta problem? Tacksam för svar.
Hälsningar Madav.
 
F

F.d. 50394

Guest
kolla kontakterna bakom hastighetsmätare o varvräknare de sitter en konsol där med en massa kablar o stift du skruvar av hela paketet varv o hastigh.mät o lyfter hela paketet uppåt ev. får du lyftaratten också lycka till..
 
F

F.d. 30209

Guest
Hej jag hade också fel på ljuset i vår hobby 600 -04 och det visade sig att styrenheten under radion mitt på instrumentpanel hade hängt sig.När meken lyfte på styrenhet så klickade det till i den efter så fungerade ljuset.Kqan kanske vara något sådant fel?

Mvh
Michael P
 

prokuratoren

HBK Medlem
Inlägg
27
Kommun
Norge
HBK-Nr
5283
Medlemskap
2026
madav skrev:
Tack för tipset, skall kolla.

madav.
Hei, har du funnet ut av problemet med lyset? Jeg har samme problem med en 2005 Fiat delintegrert, 2,8 Power. Har sjekket sikringer og funnet at det ikke kommer strøm til sikring nr 15. Hvis jeg koplet på strøm der kommer nærlysa på, men mangler fortsatt parkeringsplass- og posisjonslys. Noen som har tips?
 

prokuratoren

HBK Medlem
Inlägg
27
Kommun
Norge
HBK-Nr
5283
Medlemskap
2026
Hei, takk for svaret. Jeg har i dag gått på lysbryteren og det var der feilen lå.

Det lyser nå, og jeg håper det holder da jeg ikke er lysten på å skifte hele bryteren. Bilen har gått 80000 km.


Mvh Prokuratoren
 
Toppen