• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ingen gasol

Status
Stängd för vidare inlägg.

Pepino

HBK Medlem
Inlägg
7
Kommun
Växjö
HBK-Nr
31279
Medlemskap
2024
Får inte fram någon gasol till varken spis eller kylskåp. Har fungerat innan men efter motorreparation då gasolen var avstängd i fyra veckor kommer det inte fram någon gasol. Har kollat tuben och öppnat kranen långsamt, tryckt in den gröna knappen och krocksensorn. Har också kopplat bort slangen och provat så att det kommer gasol ur flaskan.
 

Sciron

HBK Medlem
Inlägg
50
Kommun
Malmö
HBK-Nr
35357
Medlemskap
2024
Hej,

Om du, som jag, har duo kontroll så hade jag ett liknande problem nyligen.
Duo kontrollen har ett svart plastvred där man ställer in vilken flaska som är prio. Under den sitter en liknande plastattrapp.
Mitt i den sitter en knapp/peg som jag behövde trycka in efter vi fått gasolen trycktestad. Så fungerade direkt.
Vet dock inte om det är den du refererar till som krocksensorn.

Om det inte fungerar eller passar din utrustning så önskar jag dig lycka till och hoppas at det finns någon här som kan mer än mig! :)
 

kallinbritta

HBK Medlem
Inlägg
14
Kommun
Ludvika
HBK-Nr
20080
Medlemskap
2025
Hej Pepino.
Du har fåt många bra svar redan men tänk en sak till. Regulator är bara 30Mbar det är inte mycket till tryck.
Vänta liten stund när du trycker dom svarta/ gröna knappar det tar lite tid att få gasen fram. Lycka till Mauno:cool:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen