• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Elsystem Ingen 230 i LMC

Status
Stängd för vidare inlägg.
F

F.d. 60005

Guest
Hej,

Överbelastade 230 systemet i min LMC Breezer igår. Nu laddar den inte och kyl går på gasol, all belysning på 12v. Känns precis som om en säkring gått. Hittar dock ingen säkring på EBL 630 som är trasig. Någon som vet om det finns fler säkringar någon annanstans? Typ en huvudsäkring för 230V.
Mvh
Mattias

F

F.d. 60005

Guest
Ja, jag har spänning fram till bilen. Får leta lite och se vad jag hittar. Misstänkte att det ska finnas ngt sånt men inte hittat ngt. Tack för svar.

F

F.d. 60005

Guest
Står att säkringarna ska vara under förarstolen men där finns vara EBL 630 blocket och regulator för solcellerna. Ska leta på insidan vid 230 anslutningen.

Roger67

HBK Medlem
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2025
På vår LMC 2013 satt säkring och jordfelsbrytare mot ytterväggen i låga garderoben under ena långbädden bak. Inte heller överdrivet synlig.
Elintaget var bak inne i garaget.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen