• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Induktionsplatta i husbil

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.617
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
En sådan har vi också, fungerar perfekt så länge man har de små gasflaskorna i flertal. När de tog slut blev det besvärligt. All gas tog slut o detkostade 650:- att byta en gasflaska de små fanns inte. Livrem o hängslän ska det vad. En sådan induktionshäll får det bli.

Gasflaskorna är standard, finns på Jula, Biltema och många andra ställen?
 

Tommy Nyman

HBK Medlem
Inlägg
493
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
11339
Medlemskap
2025
Vi har motsvarande detta gasolkök för att komplettera grillen med en god sås eller potatis.
Har i andra sammanhang denna glashällsplatta från Clas med snabba glödtrådar för att kunna använda befintliga aluminiumkärl, den kanske får följa med i framtiden eftersom el verkar ingå i större utsträckning på ställplats och camping.
 

Två vädurar

FD HBK Medlem
Inlägg
102
Kommun
Örebro
HBK-Nr
9247
Medlemskap
2022
Vi köpte den på ÖoB i Örebro. 599 kr
 

Bilagor

  • 9ED79F6B-A528-420F-BF01-002EDCF20E9C.png
    9ED79F6B-A528-420F-BF01-002EDCF20E9C.png
    312,4 KB · Visningar: 25

Polar1

HBK Medlem
Inlägg
20
Kommun
Huddinge
HBK-Nr
27417
Medlemskap
2024
Stort tack för ditt svar, det var ju det jag ville veta, och inte en massa annat.......
Med vänlig hälsning. Janne Edberg
 

Rulleriet

HBK Medlem
Inlägg
647
Kommun
Åmål
HBK-Nr
25505
Medlemskap
2025
Min induktionsplatta som åker med i husbilen finns nu på kampanj till 200805...

 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Har likadant, supernöjd. :cool:
varvar med 2 flaskor vid längre kok, p.g.a den rel. höga effekten blir flaskan lätt kall över tid och tappar tryck.
Minner meg om tiden før husbilene, var på campingtur i Finnmark og hadde med et sak med 2 bluss og 2 engangsflasker av den lange typen. En dag skulle jeg koke potatis og det var rundt 5 grader ute. Etter noen minutter var det nesten ikke synlig flamme på blusset. Fyrte opp den andre og flyttet kjelen over. Samme der, løsningen ble etter hvert å ha en flaske i kjelen og en tilkoblet, flaskene byttet plass hver gang flammene ble svake. Det tok over en time å koke de potetene :D Neste dag gikk turen til en lokal sportsbutikk og en Optimus primus av militær type ble innkjøpt, satt opp for lampeolje (kunne settes opp for bensin også). Den ganle gass saken fikk lov til å bli med videre, men kun for bruk på varme dager.

Fant et bilde på en lignende til den vi kjøpte den gangen:
s-l400.jpg
 

Tommy Nyman

HBK Medlem
Inlägg
493
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
11339
Medlemskap
2025
... det finns en bra grilltillsats att köpa samt även en väska där allt ryms ( även 4 gasolflaskor)
Bra pris o mkt bra kapacitet!
Nu blev jag intresserad, vi har ett sådant kök, var hittar vi grilltillsats och väska?
Vår huvudgrill är en betydligt större, den lilla är perfekt för snabba stopp.

Ursäkta trådkapningen!
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.791
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Nu blev jag intresserad, vi har ett sådant kök, var hittar vi grilltillsats och väska?
Vår huvudgrill är en betydligt större, den lilla är perfekt för snabba stopp.

Ursäkta trådkapningen!

O.T
Jag köpte nog min grilltillsats på Clas Ohlson, själva kokplatta på Biltema, har dock inte sett väskan med allt i, som nämns
 
Toppen