• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Inbrott i "TRASSEL"

F

F.d. 25011

Guest
Sv: Inbrott i "TRASSEL"

Det är konstigt att det skall vara så svårt för vissa individer i vårt samhälle att skilja på mitt och ditt. Bara vetskapen att någon varit inne och rotat i ens saker är olustig.

Kölis, vi beklagar er sorg.

Lena & Leif

morsan

HBK Medlem
Kommun
Kumla
HBK-Nr
745
Medlemskap
2024

Beklagar sorgen Kia och Kölis det är alltid tragiskt när en ung menniska dör hoppas ni får stöd av era nära och kära. Det är i sådana här stunder man märker vilka som är riktiga vänner. Som kamrat räcker det långt med att vissa att man finns och lyssna det finns inga goda råd eller lösningar som man behöver komma med som vän utan en kram och ett öra räcker långt.
MVH. Morgan Huvudskyddsombud IFMetall klubben på Ericsson AB Kumla

F

F.d. 7220

Guest

Vi beklagar sorgen och svårmodet som har kommit till er Kia och Kölis. Tänker på Per Lagerkvists ord " Allt är nära, allt är långt ifrån. Allt är givet människan som lån "

F

F.d. 11400

Guest

Jo visst är livet tufft ibland. Sorgen som drabbar oss alla fast vid olika tillfällen och olika "hårt" beroende på var i livet vi befinner oss. Den är ofta tungt att bära men så småningom kommer man att känna att den ryggsäcken inte bara är tung utan innehåller mycket glädje och fina minnen. Hoppas att ni klarar er igenom de svåra partierna. Så att ryggsäcken så småningom blir mer glädjefull att bära.

Så lite om inbrottet.
Tyvärr finns det klientel som "skiter" i allt och alla.
Eftersom polisen har centraliserat och omorganiserat de sista 15 åren om och om och om och om och om och om igen finns det numer ingen lokalkännedom eller förmåga att at hand om brottslingar, eller göra ordentliga utredningar.
Jag tycker rejäljt synd om Trassel & Eva, den enda medecin som finns i dag är den man själv kan fixa, och detta tillåter ju inte lagen.
Nåväl tillräckligt ordat om detta, men man önskar att man kunde få vara beväpnad ibland.

Hur skulle det vara med larmet kopplat till en tändspole som gick ut i chassiet, en så där 30.000 volt gärna pulserande så att dom kan släppa taget i pausen när krampen släpper i musklerna, annars kommer dom att hänga kvar alltför länge och skräpa ned omgivningen.
(detta blir nog sensurerat men det är vad man skulle önska att man kunde göra,, en dröm.)

Pettsson

HBK Medlem
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
480
Medlemskap
2025

Hej..

Kölis..Beklagar sorgen..tänker på er..Kram

Ang inbrottet..man blir så ledsen o arg när man hör om sånt..kan dom inte låta bli andras egendom...GRRRRRR..hoppas allt löser sig..men jobbigt nog att dom varit inne o rört om i ens privatliv..
Tänker på er båda...Kramar från oss snuvisar/ Lotta & Stefan

F

F.d. 14038

Guest

Bra Ekaflyg, om dom håller för länge kann väll det betraktas som självsannering?:twitcy:

F

F.d. 3581

Guest

Fy, skäms ekaflyg - inte får man väl vara elak mot de kriminella....
De är ju modiga män som rånar husbilar, gamlingar, banker, o annat som de anser ok, att råna.
(har du ritningen på elinstalltionen så är jag intresserad)
Har börja köra norrut från mässan o står på en ställplats, med pepparsprayet på bekvämt avstånd.

På tal om mässan så rånas det lite där oxå.

Företaget SODEXHO som tydligen har entreprenaden = monopol på mässmaten tar tex:
liten hamburgertallrik = 87:-
läsk = 22
liten ostfralla = 32
kaffe = 22

Ett tips - ta med matlåda, eller gå ut o ät i bilen...
Det är skamligt att utnyttja sin monopolställning på dylikt vis..
Burgaren var dessutom kall o smakbefriad.

Hälsningar Dag
ps
mässan har väl ett underbart biljett o entrésystem
först skall man köa för att betala, då man får en streckkods o magnetremsabiljett som man tror att man kan dra i spärrarna...
men icke sa Nicke - köa på nytt för att manuellt lämna den norska Entrysystems biljetten till vakten.
Att sedan mässans klockor går för sent förbättrade inte läget
mässan öppnar inte kl 10.00 - den öppnar 10.02
ds

F

F.d. 7997

Guest

Svar till " inbrott i Trassel"

Kanske ett larm hade avskräckt ?

Men beklagar det tråkiga som hänt

Senast redigerad av en moderator:

Per & Camilla

HBK Medlem
Kommun
Gnosjö
HBK-Nr
833
Medlemskap
2024

Tyvärr är det ju så att Polisen har inte de resurser som behövs för att skapa ett lugnt och tryggt samhälle. :mad:

För min egen del tvekar jag inte en sekund på att ta lagen i egna händer om det skulle hända mina närmaste något.

Jag ser det dock som ett fall framåt att polisen kommer ut och tar fingeravtryck och undersöker bilen, detta trodde jag de hade slutat med.:confused:

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2026

Hej alla glada:mcride:
Idag fick vi besked om ersättning från vårat förs.bolag för innehåll i husbilen som fick fötter. Vi känner oss nöjda med den.Dessutom fick vi också besked att ZACKO får åka utomlands med oss.
HaDe:mcride: och kör lungt

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049

Det var glädjande att höra, hoppas tiden fram till den nya bilen kommer blir problemfri och att foten läker också Hasse.
Vilket bolag förresten?

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2026

Foten läker bra gipset tas bort 30/10 sedan är det bara att träna så jag kan gå tipspromenader på våra underbara träffar.Tackar som frågar.
Förs.bolaget är vi trogen Trygg Hansa har alltid blivit väl behandlad av dom:mcride:
HaDe Hasse

F

F.d. 3581

Guest

Hasse. trots allt - skatta dig lycklig över att du inte är en häst. Då hade du varit avlivad vid det här laget.

Hälsa Eva, fågel o vovve.

Ser fram emot nya fina Robertsson vid nästa årsmöte.
Ha en bra dag, i Borås.
Förresten, en stad som jag haft mycket kul i, när det begav sig.

Hälsningar

Dag

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2026

Glömde att nämna att kikare får man inte ersättning för, varför vet jag inte.
HaDe Hasse:music-icon:

Toppen