• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Inbrott i "TRASSEL"

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2026
Att en olycka sällan kommer ensam är ju ett känt talesätt och så sant. Natten mellan måndag och tisdag hade vi inbrott i vår husbil. Den står på en parkering där det rör sig mycket folk dygnet runt och tyvärr fel folk också.

Alla luckorna utvändigt var uppbrutna och elverk, met/fiskespö, gasolflaskor, verktyg mm var stulit därifrån. Men vilka lulllull till lås! In i bilen hade dom gått genom förardörren, som har tydliga bevis på att blivit uppbruten.

Inne i bilen var alla luckor öppna men det som var intressant var TV, DVD, Boxer, filmer, kikare mm. Prylar som det tydligen går att avyttra snabbt och få pengar för. Några tröjor hade dom tydligen använt för att packa in sitt stöldgods med. För övrigt så var annat orört och inte så farligt tillstökat.

Tänkt att det har gått så långt att man är tacksam för att buset inte har förstört utan bara tagit det dom ville ha!

Polisens tekniker var där för att försöka säkra eventuella spår och fingeravtryck. Vi vet ännu inte hur detta har lyckats.

Något som förvånar oss är att dom lämnade en halv låda öl!!!!

Nu är det bara att bryta ihop och komma igen, skriva listor och leta kvitto.

Ett ljus i mörkret: vi kunde ju i alla fall inte åka någonstans nu!

För upplysning. Självrisk 1500:- för både uppbruten dörr och det som har blivit stulet.

F

F.d. 14038

Guest
Sv: Inbrott i "TRASSEL"

För j---vligt att man inte ska kunna få ha något ifred, tyvärr tror jag inte polisen läger ner så mycket krafft på att få tag i vederbörande bus.föresten varför skulle dom göra det, åklagarn ger dom ju bara en klapp på axeln och ber dom snällt sluta upp med dumheterna.Du och vi andra får betala via höjda försäkringar isstället När vi för en vecka sedan hade inbrott på vårt bygge svarade polisen när vi ringde att eftersom det var en firma åkte dom inte ut på sådant längre ( dom har inte resurser).Man blir milt sagt föba--d.

F

F.d. 6238

Guest

Detta är förjävligt! OBS denna gång skrev jag hela ordet.
Vet egentligen inte vad jag skall skriva för jag blir så förlamad.

Vi lider med Er och hoppas att det skall ordna sig till det bättre (Kan ju inte gärna bli sämre nu) Försök att håll modet uppe, hälsar Monica o Kurt.
:confused:

Kingen

HBK Medlem
Kommun
Färgelanda
HBK-Nr
2
Medlemskap
2025

Vi lider med er. :(
Hoppas att det går bättre och snabbare med ert försäkringsärende än det gör för oss.

F

F.d. 4879

Guest

Har bara ett stort ord SKIT! En jävla dag idag, ett inbrott är inte kul, vi drabbades av ett dödsfall inom den mycket nära familjen, ingen bra dag alls...

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2025

Polisen gör nog vad de kan. Hittar de fingeravtryck så lär det vara lätt att spåra dem. Med största sannolikhet är det en helt vanlig småtjuv som skall finansiera sitt missbruk. Men det kan ju ta lite tid innan resultatet kommer och då har vederbörande gjort ytterligare några inbrott, olovliga körningar, tillgrepp av fortskaffningsmedel och narkotikabrott. Om polisen skyndar långsamt hinner listan bli tillräckligt lång för att gärningsmannen skall få några månader, kanske något år.

Problemet ligger nog i att vi har en hel del missbrukare omkring oss. Enda sättet för dem att överleva är att begå brott. Om vi tänker oss att det är en heroinmisbrukare som varit i farten så skall vi komma ihåg att hans liv från det att han vaknar till han somnar enbart, verkligen enbart, handlar om hur han skall få ihop pengar till sitt missbruk. All tankeverksamhet kretsar kring detta. De kan inte finansiera missbruket med intjänade pengar eftersom de knappast får något jobb. Kommunen är för snål med bidragen för att vi vanliga löntagare klagar på för höga skatter.

För övrigt beklagar jag verkligen de som drabbas. Av erfarenhet vet jag hur det känns även om det är en klen tröst.

Senast ändrad:
F

F.d. 14038

Guest

Jag vet inte vad du har för bakrund, men jag har utfört arbete på polisstationer samt polistanen vi d Ullevi, jag har sett hur de poliser som utför arbete ute på gatan kommit in med både biltjuvar och andra tjuvar. oftast har de tagna tjuvarna varit ute innan polisen som gripit dom ens hunnit med en kopp kaffe. När vi hade inbrott nu så tvingades jag att åka ner till polisen och göra en anmällan, det tog med väntetid ca 5 timmar. När det väll var klart så trodde jag att jag kunde gå och att det skulle bli en utredning men döm om min förfåning när jag blev ombed att sittaner och vänta. 5 minuter senare kommer den utredande polisen ut med ett beslut i sina hände.Det stod med fet text Ärendet nerlagt på grund av att man inte kunnat få fram några ledtrådar. Snacka om att jag gick därifrån helförbannad ty det var ju dom som vägrade¨åka ut.Jag har ett förslag på hur det skulle kunna lösas det du säger om dom stackars narkoanernas ekonomi, men det kann vi ta en annan gång kanske.

F

F.d. 24284

Guest

Tycker synd om er. Tur att det var i slutet på säsongen. ( om det nu finns säsong för husbilsentusiater :yes: )
Ibland undrar man om det är lönt att låsa bilen, de tar sig in iallafall men man skulle få mindre skador på bilen.
Har fått en ruta inslagen 2 ggr på 3 månader i den vanliga bilen i Malmö.
Självrisk varje gång 1000:- för inte tala om tiden som går åt att fixa till bilen igen.
Numera räcker det att ha en mobil eller GPS hållare eller sladd synlig, för att få rutan inslagen.

Ulf 216

HBK Medlem
Kommun
Örebro
HBK-Nr
216
Medlemskap
2025

Vi tycker det är förjävligt att folk inte kan få ha sina saker ifred. Vi tycker synd om er, först foten och sen det här. Hoppas att allt ordnar sig till det bästa.
Ulf o Ann-Britt

F

F.d. 50036

Guest

Vet hur det känns Trassel!

Var med om samma elände för tre år sedan. Värst var att ta hand om det hela i början sedan gick det bättre när man fått koll på läget. Länsförsäkringar som vi hade skötte sig mycket bra.

Efteråt satte vi in larm med sensorer i alla dörrar luckor + hytt och bodel + larmdekaler på alla rutor. Vi kompleterade med extra lås på alla dörrar och en rattkrycka när vi lämnar bilen. Satte också in ett säkerhetsskåp längst fram i mitten på hytten (bra och lätt att kasta in GPS med mera när du parkerar även om du bara gör ett kort stopp). Desutom både ringer och kommer det SMS i min mobil bara några sekunder efter det att larmet löst ut. Känns tryggt både när vi sover och lämnar bilen. Skall tjuven få med sig något får han vara snabb och rikligt utrustad med verktyg.

Kanske någon tycker det verkar "maxat" men vi känner oss trygga. Samtidig så är det nog så att nästa inbrott kommer säkert men förhoppningsvis tar det längre tid.

Mvh Torbjörn

F

F.d. 17999

Guest

Hej Eva & Hasse!
Det är snart för j-ligt,
har ni inte varit med om mycket nog.Vi hoppas att allt går er väl till slut.
MVH/ Ingrid o Lasse HBK 715

Ragge 358

FD HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021

Hej Eva & Hasse
Detta är för j-ligt, man blir så trött på folk som inte kan skilja på ditt o mitt.Hoppas allt går bra o bit ihop nu så ni mår någolunda bra själva efter allt ni nu varit med om.Kom gärna hit en stund om ni kan o hinner så kanske ni glömmer eländet en stund .Ha det bra/Zimba

kejo20

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
20
Medlemskap
2024

Hejsan Hasse o Ewa
Detta är ju för jävligt, jag och Inger lider verkligen med er, hade själv inbrott i min personbil för något år sedan och det kändes inte bra alls, kunde inte behålla bilen efter detta.
Hade ni bilen larmad?
Man funderar ju på hur man skall försvåra för buset, samt var man skall ställa bilen, vi har ju också sålt kåken och flyttar nu till lägenhet.
Finns det någon tråd här med tipps hur man gör bilen så inbrottsäker som möjligt?
Ha det nu så bra ni kan Hasse o Ewa, hoppas vi ses snart.
MVH KEJO 20 och INGER

F

F.d. 3581

Guest

Hej, Torbjörn - ånefjord.
Om din mobil ringer om ett tjuvbesök o du försöker ta fast honom, så akta dig.
I den Svenska ankdammen så får man ju inte vara elak mot tjuven - då kan man ju åka dit rejält själv.

DS

Carina

HBK Valberedning Sammankallande
Kommun
Tyresö
HBK-Nr
6
Medlemskap
2026

Kölis: Vi beklagar er sorg, och tänker på er.

Eva & Hasse: Fy va tråkigt, även om man får ersättning så är känslan att andra varit inne och rotat i sina prylar obehagligt.

F

F.d. 4879

Guest

Vad är materiella skador jämfört med förlust av en nära famljemedlem. Vi beklagar er sorg.
Eva & Hasse

Det var Kias före detta sambo och livskamrat sen 26 år som hastigt gick bort på sin arbetsplats i går blott 47 år ung. Han och hans nya tjej var några av våra närmaste vänner, vi åkte hoj, skulle ha åkt på Vinylkryssningen ihop nu den 27e. Det känns tungt helt klart.

Toppen