Tjuvarna är lika bra på sitt jobb som ni är på ert jobb.
Ni kan kosta på hur mycket som helst på era larmprodukter, vill tjuven in så går dom in på ett eller annat sätt ändå!
Själv anser jag att det är bortkastade pengar, men jag förstår ändå att vissa väljer att betala flera hundra varje månad för att larma hemmet.
I gamla huset på 90-talet installerade vi samma sorts larm som bankerna hade med polisutryckning mm. Kostade en förmögenhet och när larmet gick då vi var på jobbet tog det 45 minuter innan väktaren kom till huset.
Jag ringde och skällde på dom för att det tog så lång, dom skyllde på mycket trafik tills dom fick veta att det var klockan 11.00 och då medhöll dom att det var uruselt. Slapp betala utryckningen och dom tätade den deckare som satt i källaren då dom trodde att det var en spindel som utlöste larmet.
Jag hatar alla former av fasta månadskostnader som för larm ex.
Jag hade skruvat fast alla fönster mot skogen där det det sen skedde ett inbrott, eftersom alla fönster var fastskruvade så krossade dom 5 glasrutor och pulveriserade tillslut altandörren innan dom lyckades ta sig in. Dom tog ingenting annat än pengar, guld och gamla "pissdåliga" bärbara datorer. Tråkigt med guldet, pengarna var bara 1000kr i 10
r och datorerna var värda noll, i alla fall för dom.
Idag gömmer vi datorerna varje gång vi reser bort över helgen eller tar med oss dom, guldet är redan stulet och passen är inlåsta i kassaskåpet.
Har visserligen sen den händelsen installerat kameror så nu får vi mess ca 2 sekunder efter det att någon kommer in i kamerafältet, huvudproppskåpet som sitter utomhus är inom kamerafältet så ingen hinner bryta strömmen för att slå ut kamerorna innan vi får meddelande i telefonen. Har även 1 kamera inomhus som vi aktiverar varje gång vi är bortresta över natten.
Att skruva igen en massa fönster gör bara att det bli vansinnigt mycket glassplitter, in kommer dom ändå jag lovar och larm fångar inga tjuvar och väktarna har inte den lönen att dom ens vill beblanda sig med tjuvar, dom åker dit efter det att inbrottet är utfört för att konstatera att inga tjuvar är kvar så kan ni komma hem till ett tjuvtomt hem.
Man får ut alla uppgifter på nätet, även dom 4 sista siffrorna i personnumret på vem som helst helt öppet i Sverige, får hoppas att någon lägger ut alla personuppgifter från dom som sitter i regeringen plus deras anhöriga på Flashback, då först kommer det kanske bli förändringar.
Det finns dom som fortfarande tror på Tomten och så finns det dom som tror att larm stoppa tjuven.