• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Importerad Bürstner och garanti

F

F.d. 50036

Guest
Sv: Importerad Bürstner och garanti

Jag har brevväxlat med Bürstner fabriken och fått en ursäkt av dem för den svenska handlaren. Tyvärr har det ett avtal med "Mantorp" som gäller, men de hälsade mig välkommen till Tyskland så skulle jag få full service.

Full service har jag också fått av RC i Mannheim där jag köpte min bil. Alltid snabb leverans av de delar jag beställt. Under garantitiden så betalade de en gång både del och arbete här i Sverige, även efter två år har jag fått en del delar kostnadsfritt (2500kr). Sedan ligger jag ca 300.000kr plus på köpet så jag ser ingen risk att på något sätt gå back.

Sedan är ju ordspråket sant, "hämden är juv" när man blivit behandlad som ohyra eller dum i huvudet av flera Svenska Bürstnerhandlare(FJ i Falkenberg är ett undantag).

Rulla lungt Torbjörn

F

F.d. 53012

Guest

Tråden är aktuell ännu en gång med samma innehåll, tyvärr men problemet kvarstår det är Ekman som spökar i Östgöta Camping ännu en gång. Han uttalar stallorder.

F

F.d. 50036

Guest

I framtiden så kommer de svenska handlarna att märka skillnad, för kunder som har ändrat betende (åker till Tyskland) är svåra att få tillbaka.

För att importera sin bil själv ger ju faktiskt en extra krydda åt husbilslivet, ett stort ekonomiskt plus(och vem känner sig inte som Kung då?!), lite lagom spänning, en liten minisemester när bilen hämtas med ytterligare tillfällen till ekonomiska fynd både i Tyskland och vid gränsen och oftast mer utrustning för samma pris. Samt en stor tillfredställelse när allt är klart och man sitter där på sin första resa med gränsfyndet i handen.

Kung KUND råder och regerar, det får alla affärsmän lära sig, en del den hårda vägen!

Rulla vidare Torbjörn :bock:

Toppen