Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Vi är på gång att ta oss ner till tyskland för att titta på husbil och förhoppningsvis ha en med oss hem... Tips på hur man tar sej ner? Köra själv = 2 bilar som ska hem.. Tåg ? Flyg ?
// jenny
Hej. Jag är en helt ny medlem och skall köpa en Hymer B-778 SL Arktik, och skulle vilja ha lite hjälp med hur jag köper/importerar från Tyskland, och var.
Hans
Ponera att tyska bilen gått 500 mil. När jag kommer till Sverige har den gått över 600 mil. Vilken miltal gäller för att den ska betraktas som begagnad? Är det vid köptillfället eller när jag tar in den i Sverige?
Pratade med Roland idag och blev impad av hans erfarenhet & kunskaper! Han kunde det finstilta som man sällan lägger märke till. Tack Roland, jag återkommer!Kontakta Roland N (se inlägg 28). Han har själv importerat flera Hymer och hjälpt andra med det. Han vet hur det ska gå till!
Vad jag förstår så brukar sådant gå lösa (förutsatt att bilen är minst sex mån gammal) genom att säljaren kör dessa 100 mil eller alternativt att köparen hyr bilen och kör sträckan före köpet.
aake