• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Import från England

Mangan1

HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
1328
Medlemskap
2025
Sv: Import från England

Låt se... Husbil från England... :wink:
Många svar ovan, några t.o.m givande, andra är helt ute & cyklar!!!
* Från England.. Din fråga gäller förmodligen USA import... Annars lika bra från "Dysskland"
* Import från England skall följa de regler som Transportstyrelsen kräver oavsett
* Helfordons godkännande, stöldskydd, bromsintyg nyare än -75 (om inte flyttgods)
* Ta reda på regelverket, då menar jag ALLT! (de skiftar kontinuerligt)
* USA import i Sv. krävs en inverter från 230v ned till 110v för strax under 10.000/SEK
* + En inverter till för att få 230v till behövliga vägguttag á "det samma som ovan" (15-20' totalt)
* En hel del "fn /anamma..." Men INGET är Omöjligt!
* Kontakter i USA, alt. åk över själv. Bra betald semester.
* Bry dig inte så Mycket om vad som skrivs Här, ta reda på fakta SJÄLV!
* Stingray.se ... Återkommer... Med förhoppningsvis enbart positiva erfarenheter!

Några tips från en "novis"

Någon som importerat husbil från England. Något man behöver se upp med annat än att ratten kan vara på fel sida....

Bysmeden

HBK Medlem
Kommun
Åland
HBK-Nr
3541
Medlemskap
2025
Sv: Import från England

Låt se... Husbil från England... :wink:
Många svar ovan, några t.o.m givande, andra är helt ute & cyklar!!!
* Från England.. Din fråga gäller förmodligen USA import... Annars lika bra från "Dysskland"
* Import från England skall följa de regler som Transportstyrelsen kräver oavsett
* Helfordons godkännande, stöldskydd, bromsintyg nyare än -75 (om inte flyttgods)
* Ta reda på regelverket, då menar jag ALLT! (de skiftar kontinuerligt)
* USA import i Sv. krävs en inverter från 230v ned till 110v för strax under 10.000/SEK
* + En inverter till för att få 230v till behövliga vägguttag á "det samma som ovan" (15-20' totalt)
* En hel del "fn /anamma..." Men INGET är Omöjligt!
* Kontakter i USA, alt. åk över själv. Bra betald semester.
* Bry dig inte så Mycket om vad som skrivs Här, ta reda på fakta SJÄLV!
* Stingray.se ... Återkommer... Med förhoppningsvis enbart positiva erfarenheter!

Några tips från en "novis"
Ja det gäller att sortera svaren och dra en egen slutsats. Det handlar om England för då skulle den vara inregistrerad i europa och EU. Var som sagt tidigare och pratade med våran besiktningsstation och det skulle gå bra om den är registrerad inom EU. Då skulle det inte behövas bromsintyg och liknande. Bilen som var aktuell då jag skrev inlägget är borta men jobbar fortfarande på alltenativet med England. Vi är ju nästan en egen autonomi här i Östersjön. Notera att det inte handlar om import till Sverige.
Ha en bra dag
Anders

Toppen