• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2025 kommer att hållas i Karlstad 29 Maj - 1 Juni.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2025
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Import af husbil

El Vagabundo

HBK Medlem
Kommun
Danmark
HBK-Nr
8353
Medlemskap
2027
Jeg skal importere min husbil til Sverige og skal til Bilinspektionen efter ursprungskontroll.
Husbilen skal vejes, men skal jeg tömme alle tanke og tage alt bort fra husbilen - eller skal jeg fylde vatten og diesel helt op för husbilen vejes?

Hilsen Gert.

Master

HBK Medlem
Kommun
Motala
HBK-Nr
134
Medlemskap
2025
Sv: Import af husbil

När jag har vägt mina husbilar inför en registreringsbesiktning så har jag plockat ur så mycket som bara går. Sedan får man göra en uppskattning på tjänstevikten vid vägning beroende hur mycket det finns i dieseltanken etc.

Kenneth

F

F.d. 58882

Guest
Sv: Import af husbil

Jag registreringsbesiktigade en införsel-bil för 14 dagar sedan & då var kravet vid vägning att dieseltanken skulle vara full, 1 full gasflaska, vattentanken full (om det inte kunde visas hur mycket den rymde), bilens domkraft & verktyg & minst ett bodelsbatteri + reservhjul. Troligen tar de olika besiktningsföretagen ganska lätt på detta, min kompis behövde inte väga då han registreringsbesiktigade sin HB utan dom gick på dom tyska papperern.

Bennie

Toppen