Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Jag gjorde ett täcke av biltemas termofolie, sattes ihop med dubbelhäftande tejp och silvertejp.Hejsan
Nybliven husbilsägare som funderar på hur ni andra har det med imma på rutorna i bilen. Fiat Ducato halvintegrerad.
Tacksam för seriösa svar.
Hälsningar
Arne
Har också en sådan men vår går på USB-uttag. Kör den bara på morgonen en stund för att få bort imman men Masa-täcket på utsidan är bättre, det isolerar ju också.
Kattlådesand i strumpa skulle vara bra. Testade, ingen effekt över huvud taget.Lägga risgryn i strumpor på instrumentbrädan fungerar enligt uppgift.
Ja det är ju egentligen inte fukthalten i luften som är problemet. Det är att luften tillåts kylas ner mot kalla ytor som får fukten att fälla ut.Kattlådesand i strumpa skulle vara bra. Testade, ingen effekt över huvud taget.
Ett täcke på utsidan är det bästa tycker jag.Ja det är ju egentligen inte fukthalten i luften som är problemet. Det är att luften tillåts kylas ner mot kalla ytor som får fukten att fälla ut.
Isolering, värme eller hålla luften i rörelse fixar biffen. En riktig luftavfuktare lär ju minska problemet då det då krävs lägre temperatur på ytorna för att fukten skall börja fälla ut men då finns ju risken att luften blir alldeles för torr för oss att andas och trivas i.