• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Karosseri Imma och fukt på insidan av rutorna på morgonen.

Virsta

HBK Medlem
Inlägg
3
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
41612
Medlemskap
2025
Hejsan
Nybliven husbilsägare som funderar på hur ni andra har det med imma på rutorna i bilen. Fiat Ducato halvintegrerad.

Tacksam för seriösa svar.

Hälsningar
Arne
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.735
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Jag använde Kärchers batteridrivna fönsterskrapa för att ta bort imman på vindrutan som bildades bakom gardinen under natten.

fönsterskrapa.jpg

Den fungerar jättebra, inget sölande med vatten över instrumentbrädan den suger upp vattnet effektivt.
Efter en rengöring av vindrutan är vattenbehållaren halvfull av vatten som annars hade behövt torkas upp för hand med trasa e.dyl.

Den medföljande sprayflaskan med fiberduk kan med fördel användas för utvändig rengöring av vindrutan.
 

Virsta

HBK Medlem
Inlägg
3
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
41612
Medlemskap
2025
Jag använde Kärchers batteridrivna fönsterskrapa för att ta bort imman på vindrutan som bildades bakom gardinen under natten.

fönsterskrapa.jpg

Den fungerar jättebra, inget sölande med vatten över instrumentbrädan den suger upp vattnet effektivt.
Efter en rengöring av vindrutan är vattenbehållaren halvfull av vatten som annars hade behövt torkas upp för hand med trasa e.dyl.

Den medföljande sprayflaskan med fiberduk kan med fördel användas för utvändig rengöring av vindrutan.
Tack för tipset
 

bengtic

HBK Medlem
Inlägg
685
Kommun
Finspång
HBK-Nr
39269
Medlemskap
2024
En sån hög luftfuktighet i bilen kan inte vara nyttigt alla kalla ytor kommer att bli blöta inte bara rutorna. Ventilationen verkar fungera dåligt det är ju luft man andas så är man känslig kan det bli problem.
 
Toppen