• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

igen

F

F.d. 29910

Guest
Sv: igen

Hej. Undrar bara hur gör man när man söver någon med gas i en husbil. Bär man på en stor gastub och sticker in en slang någonstans(i nyckelhålet)dessutom att ingen ser detta och tycker det är konstigt.

Vad är det för gas? Kan ju va bra att veta så man inte gasar ihjäl folk, då kan det ju bli mord. Är sedan bilen utrustad med larm som ljuder när dörren öppnas borde man vakna om man inte är död.

Sedan att sno bilnycklarna verkar ju överkurs, har dom tänkt att hämta bilen senare. Tycker nog att detta verkar konstigt, busarna kanske vill ha in oss på campingplats. Något skumt verkar det.
/sören

Att dom snor bilnycklarna är väl för att du inte ska kunna följa efter dom, Men det där med gas tror jag inte på för fem öre, säkert nån som försökt, men det blir blir nog bara skit av det. Tyvär verkar det som att inte så många har skal larm installerade idag eller använder det. Känns lite som att folk sitter ute och har det mysigt för att sedan gå och lägga sig utan att plocka undan eller knappt ens låsa bilen, stöldbegärliga saker ligger framme m.m. Det är oftast tillfället som gör Tjuven!

/Malbeck:wub:

Livibil

HBK Medlem
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
11764
Medlemskap
2025
Sv: igen

En grej som vi gör, sedan flera år, och som är bra i många sammanhang är att scanna in pass, biljetter, försäkringsbesked och vilkor, fordonshandlingar mm och skickar dem till oss själva för den händelse att man i något sammanhang blir av med dem, det är då de behövs som bäst.....

Kanske inget nytt ljus under solen men ändå.

Larm som man kan ha tillslaget medans man själv "sover" hade kanske väckt omgivningen och skrämt bort busarna.

Har aldrig hört att gasanvändning bevisats men någon kanske vet?

Toppen