• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

igen

F

F.d. 52920

Guest
Sv: igen

För jävligt :mad:
Just rastplatserna längs med E4:an ratar jag högst.
Fast jag har gaslarm, tre hundar och lättväckt fru ,så skulle
jag aldrig utsätta mig för risken att stå där en natt.

Inte bara rånrisken, utan även bullret, snusket (toapapper,avföring mm),
sätter P för mig.
Hoppas det går bra för dom stackarna.

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

I just dette tilfelle snakkes det ikke om nedsøvning, trengs knapt på en rastplass tett inpå stora vegen - sover folk der så hør de ingen ting.

Det å forsere låsen på fordørene tar omtrent samme tid som å låse opp med nøkkel, og omtrent like mye lyd.

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027

Jo det står att dom "troligen har sövts":

"Tjuvar kan ha använt sig av gas för att söva boende i husbilar samtidigt som de gör inbrott. Vid sextiden på torsdagsmorgonen fick polisen larm om inbrott i en husbil som stod parkerad vid Brahehus i Gränna."

"Ett tyskt par har troligen sövts med någon form av gas för att sova tungt då tjuvar gjorde inbrott i deras husbil som stod parkerad vid Gyllene Uttern utanför Gränna.
- Kvinnan mår illa och mannen som i vanliga fall är väldigt lättväckt vaknade inte då någon var inne i deras bil, säger Lasse Johansson förundersökningsledare på Jönköpingspolisen. Vi kommer nu att se till att det tas blodprov på dem för att se om de utsatts för något."

Ch & Ib

FD HBK Medlem
Kommun
Vara
HBK-Nr
13303
Medlemskap
2022

Jula har trepack för just 49:-.

Köpte ett par stycken för 10:- styck på husvagnssvenssons för ett tag sedan.

// Christer

Zero

FD HBK Medlem
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
3061
Medlemskap
2022

Fantastiskt vilken hög utbildning dagen vägtjyvar har, inte dåligt att vara narkosläkare eller sköterska, för nån annan klarar väl knappast av att söva folk med gas utan att ha ihjäl dom....

Koldioxid, finns att köpa för att avliva djur, förmodligen ingen gas som narkosläkare sysslar med. Kräver gastätt rum för att avliva men sövande i mindre doser. Tidigare publ. länk "Jag blev sövd av vägpirater" | GT
/Åke

EPersson

HBK Medlem
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
11890
Medlemskap
2025

Tråkiga händelser.

Men jag kan inte för mitt liv begripa hur de kan bli av med allt!
Har de inga reservnyckalar, legitimationer o kontanter gömda i bilen.
Om de nu blev sövda (mycket tveksam men ser fram emot blodproven) så har tjuvarna i alla fall ganska bråttom att bli klara i bilen och hinner inte söka på besvärliga ställen där man lätt kan gömma nycklar och de andra "livsviktiga" sakerna.

I mina ögon verkar dessa fall överdrivna för att vara helt sanna!

Chippen

HBK Medlem
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
12955
Medlemskap
2029

Jag skulle garantaret också må illa om någon varit inne i husbilen när jag sov, men jag har självinsikten att förstå varför jag skulle må illa..

Jag skulle iof inte märka om dom lyfte ut mig och snodde hela husbilen, så nergasad är jag varje natt..

Tycker jättesynd om dom som drabbas av inbrott...

T

Teddi

Guest

ett dråpslag mot hela övernattningsideen när de gäller fricamping,,

t.o.m-en gammal åkarkompis i härryda i sin tradare,,sorgligt är namnet,

varför lägger ni in sådana gamla nyheter,,detta gör ju inte saken bättre,,,

F

F.d. 53320

Guest

vi tar alltid inn på campingplats för d känns mycket säkrare. har vi råd m bilar tycker jag att vi även kan gynna campingplatserna. ingen snålskjuts..:swoon:

F

F.d. 52920

Guest

Sacko.
Märkligt resonemang , vi har också råd med camping och tar också
in på dessa då vi känner för det.
Men gillar friheten med att kunna stå på andra platser utan
med en massa måsten ,passanden och organiserat levende.
Om du trivs på camping betyder det inte att alla gör det och tur
är väl det ,då det har varit fullt på camping vid två tillfällen för oss i somras.

EPersson

HBK Medlem
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
11890
Medlemskap
2025

vi tar alltid inn på campingplats för d känns mycket säkrare. har vi råd m bilar tycker jag att vi även kan gynna campingplatserna. ingen snålskjuts..:swoon:
Står både på camping o ställplatser samt ren fricamping.
Och det har INGENTING med min ekonomi att göra.
Ett ganska ogenomtänkt inlägg tycker jag.

Det är bättre på många ställplatser än på vissa campingar så vi väljer det bästa alternativet för stunden.

F

F.d. 52908

Guest

Hej. Undrar bara hur gör man när man söver någon med gas i en husbil. Bär man på en stor gastub och sticker in en slang någonstans(i nyckelhålet)dessutom att ingen ser detta och tycker det är konstigt.

Vad är det för gas? Kan ju va bra att veta så man inte gasar ihjäl folk, då kan det ju bli mord. Är sedan bilen utrustad med larm som ljuder när dörren öppnas borde man vakna om man inte är död.

Sedan att sno bilnycklarna verkar ju överkurs, har dom tänkt att hämta bilen senare. Tycker nog att detta verkar konstigt, busarna kanske vill ha in oss på campingplats. Något skumt verkar det.
/sören

Toppen