• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Ibland undrar man bara ........

F

F.d. 25491

Guest
Sv: Ibland undrar man bara ........

Kan väl tycka att skit är skit oavsett det kommer från en husbil eller inte och den som tömmer dasset ser säkert ingen skillnad på om det är "eget tänkande moraliska rättänkare" människor eller någon av oss idioter som råkar ha husbil. Husbilsåkare betalar också skatt och i nästan 100% så är rasplatsers dass ombesörjda av vägverket eller kommunen dvs vi är alla med och betalar för servicen.
Vad gäller grundfrågan så hoppas jag att det är som Tessie sa, att de har talat med campingägaren i annat fall så är det som med allt annat "det finns rötägg överallt"

ejerblom

FD HBK Medlem
Kommun
Hjo
HBK-Nr
8422
Medlemskap
2023

Min uppväxt är på landet där vi hade utedass, vanligtvis pryddes väggarna med några kungligheter eller andra trevliga motiv. Eftersom jag är en av dom skyldiga och har lärt mig att stå för mina handlingar.
Syftet var inte enbart av nöden tvunget, ville uppleva gamla tider och få se utsmyckningen i ett utedass på en fäbod. Ber därför att anlita någon som brukar tömma latrintunnor och skicka räkningen till mig personligen.
Ber härmed så mycket om ursäkt för mitt tilltag.

MVH Kjell Ejerblom.

TeknikLasse

HBK Medlem
Kommun
Mora
HBK-Nr
3335
Medlemskap
2025

Oj oj... nu har min syster hittat en tråd till att skriva i.

gokeralm Kerstin Amqvist min syster här kommer svaren.

Den som tagit hand om dasset senaste 2 åren är jag vad jag vet, säkert någon annan vänlig skäl med under året.

Vet inte om du uppmärksammar att det var rengjort och uppriktat då dörren inte gick att öppna på ett bra vis.

Emma och jag har även en bra kontakt med ordförande som såklart har full insyn i det som händer på festplatsen.

Mitt förslag till dig är att komma ut ur stugan, hjälp till vid midsommar och andra tillfällen när det kommer folk till vår fäbod det gör dig delaktig och säkert mycket gladare.

I facebook gruppen kan du läsa att de allra flesta är mycket positivt inställda till att Emma och jag tar upp trevligt umgänge till vår fäbod.

Ta dig nu i kragen och kom över på en fika så pratar vi istället du och jag istället för att dra in olika grupper i detta.

Kram på dig syster.

Glömde, det är vi Emma och jag som talat om för alla som deltagit i firandet att de givetvis får använda dasset, så något smygande finns absolut inte!

TeknikLasse

HBK Medlem
Kommun
Mora
HBK-Nr
3335
Medlemskap
2025

Min uppväxt är på landet där vi hade utedass, vanligtvis pryddes väggarna med några kungligheter eller andra trevliga motiv. Eftersom jag är en av dom skyldiga och har lärt mig att stå för mina handlingar.
Syftet var inte enbart av nöden tvunget, ville uppleva gamla tider och få se utsmyckningen i ett utedass på en fäbod. Ber därför att anlita någon som brukar tömma latrintunnor och skicka räkningen till mig personligen.
Ber härmed så mycket om ursäkt för mitt tilltag.

MVH Kjell Ejerblom.

Hej Kjell, jag ber tusen gånger om ursäkt för det du just upplevt!

Du/ni har ej gjort något fel!! Detta handlar inte om något annat är mig och min syster.

Suck ledsen.

F

F.d. 12072

Guest

Jag hoppas och tror att mitt släktskap med någon inte gör det omöjligt att föra intressanta diskussioner och ställa frågor om sådant jag undrar över när det gäller husbilslivet.
Som tur är så lever vi ju i ett land där det anses självklart med åsikt- och yttrandefrihet och demokratiska spelregler gäller.
JAG har inte pekat ut någon, namngivit någon eller hängt ut någon med släktskap och allt.
I min värld, när är av olika uppfattning så beter man sig respektfullt mot varandra, både hälsar och försöker föra en dialog. Det är en oerhört viktig del i ett demokratiskt samhälle som jag hoppas att alla är överens om.

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 12072

Guest

D

Senast redigerad av en moderator:

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027

Aha! Tack! Då kanske den som tar in intäkter för ställplatsen borde be skattebetalarna om att betala någon för att sköta detta via kommunen! Vilken bra idé! Då slipper i alla fall NÅGON göra det gratis, och någon i fas 3 eller så kan få sitt försörjningsstöd säkrat genom att tömma andras skit. Winwin som vi brukar säga här i forumet!

Gokeralm...nu tycker jag att du börjar gå över gränsen för vad som är ett acceptabelt beteende på forumet.

Jag uppfattar inget annat än att din sista mening i citatet ovan är en ren ironi och sarkasm mot mig för att jag använde ordet winwin i tråden som blev raderad om ställplatsen i Fåsås. Du har i mina ögon börjat sjunka ganska lågt efter det här. Du efterfrågar en saklig diskussion, då tycker jag att du själv bör hålla dig till de spelregler du själv förordar.

I den raderade tråden föreslog jag dialog med förening, typ samfällighetsförening, byalag o.s.v.
Jag fick svaret från någon av er två, Micke Ågren eller dig, minns inte vem, att det inte fanns någon förening. Vad är det då för ordförande som Lasse har pratat med??

Emma och jag har även en bra kontakt med ordförande som såklart har full insyn i det som händer på festplatsen.

/Ludde

F

F.d. 25491

Guest

Kära gokeralm, vi ber så hemskt mycket om ursäkt för att vi någon gång använder rastplatsers, festplatsers och alla andra platsers utedass eller för den delen vanliga dass TROTS att vi har husbil, för egen del har jag stora problem med mina ben och utnyttjar gärna dessa dass om det finns eftersom de i regel är rymligare och bättre höjd än vårt dass i husbilen, där jag har ganska betydande problem. Det var ju i första hand inte för dassets skull vi skaffade husbil, men jag skall ta till mej din kritik och komma ihåg att dessa dass INTE är till för oss med husbil. Har inte haft nöjet att använda nämnda dass och jag kommer aldrig någonsin att besöka denna plats, vi åker bara dit vi är välkomna.

TeknikLasse

HBK Medlem
Kommun
Mora
HBK-Nr
3335
Medlemskap
2025

Snälla Kerstin, jag ber dig sluta nu.
Jag tror att du blir mer själv om du fortsätter så här och det vill du inte är jag rätt säker på.
Du gillar inte husbilar vad ska du på HBK att göra.

Kom nu över på en fika så löser vi detta.

Gemenskap och delad glädje är bra för alla.

Väl mött Lasse

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Kommun
Hässleholm

Såg ett par komma med husbil.
Inget medlemsmärke vad jag kunde se ...
Gick in på campingen på den sida där inte receptionen kunde se dom.
Först var det gubben som skulle in o tömma toa tanken o fylla på vatten-
Sen kom gumman med all disk som skulle diskas på campingen ?
Sen pep dom iväg.

Är man gnällig eller vad, vadå fråga om lov :confused: att det är okej att göra så.

Självklart finns det dom som ser det men inte kanske bryr sig.

Som svar på din fråga så är det inte ok. Men vi kan inte uppfostra alla husbilsåkare i Europa. Vi är bara 10% av de svenska och troligen bara 1% av européerna.

Claes 105

HBK Medlem
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
105
Medlemskap
2025

Snälla Kerstin, jag ber dig sluta nu.
Jag tror att du blir mer själv om du fortsätter så här och det vill du inte är jag rätt säker på.
Du gillar inte husbilar vad ska du på HBK att göra.

Kom nu över på en fika så löser vi detta.

Gemenskap och delad glädje är bra för alla.

Väl mött Lasse

Den berömda " syskonkärleken"!!!!!!

Hejs
Claes 105

Toppen