• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Ibland skulle man vilja.....

Status
Stängd för vidare inlägg.
F

F.d. 24550

Guest
Sv: Ibland skulle man vilja.....

Man skulle också kunna se det som ett bra argument till kommunerna i Sverige att ordna med ställen där man kan tömma sitt gråvatten och sin toalett.
Se det inte bara som ett problem med husbilister utan som en möjlighet att anlägga ställplatser för husbillarna och därmed få turisterna att känna sig välkomna att spendera sina pengar.
När man kör runt i Tyskland och Frankrike finns det möjligheter att tömma i var och varannan ort. Där behöver man inte släppa ut någonting i det fria för att det inte finns komunala anläggningar typ hål-i-gatan.
Jag tycker att vissa komungubbar är synnerligen inskränkta i sitt tänkande. Många vet inte vad en husbil är eller vad man som husbilsägare skulle önska sig i form av ställen att tanka vatten och bli av med sitt avlopp. Man ser oss som ett problem, inte som en möjlighet att få turister till orten. Synnerligen korkat.
Det är bara att fara ner tlll ex.vis Tyskland för att lära och försöka förstå. Det verkar man ha gjort i Nogersund som fått en superbra ställplats nere i hamnen med el, toa, dusch och möjligheter att både fylla vatten och tömma gråvatten och toalett och det till en avgift av 130:-. Heder år Nogersund.

//Evanders

F

F.d. 55554

Guest

Vi stod i Råå för ett par helger sedan, stod lite illa till på gruset vid stora parkeringen Nr1, så vi flyttade oss ner mellan buskar och bäckkanten Nr 2 på bilden.
Råå parkering.jpg
Det finns inga båtar där numera..
Men fy f-n vad det luktade, den husbil som stod där innan hade tömt gråvattentanken, vilke vi inte såg innan vi flyttade oss.
Dessvärre är det ett natur och skyddsområde.

F

F.d. 955

Guest

Men FYYY vilket otroligt trist uppträdande! Jag skulle faktiskt aldrig våga/vilja/kunna göra så själv. Undrar vad det är för spärr som saknades där...? :confused:

atina1

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2025

Hej!
Ja inte bara Buset som ni skriver, utan dom som styr i detta landet "skrattar" nog lika dant!
Jo Almedalsveckan är avklarad så är det med det utan resultat!!
Mvh.

Varför kan man inte ta in böter från tyskar, vi välte med bil och husvagn på autobahn ( visserligen 1977 ) . vi fick minsann betala direkt på plats (40 D-mark ) för att vi hade skrapat lite på mitträcket . Fick kvitto ..... det verkar som vi är väl flata i det här landet. Buset skrattar nog bakom ryggen på oss.

F

F.d. 18414

Guest

nu är det dags att avsluta medlemskap i Hbkn.Jag kommer inte längre medlem i en forening tillsammans med folk som CapYank o 11 användare. Citat:" Jag kan inte in min vildaste fantasi förstar hur man kan kan vara sa kaxig när man förlorad 2 värdenskrig "
Hoppas mycket nöje med övriga husbilister fran Europa.
MvH o adieu
Wolfgang

F

F.d. 17667

Guest

nu är det dags att avsluta medlemskap i Hbkn.Jag kommer inte längre medlem i en forening tillsammans med folk som CapYank o 11 användare. Citat:" Jag kan inte in min vildaste fantasi förstar hur man kan kan vara sa kaxig när man förlorad 2 värdenskrig "
MvH o adieu
Wolfgang

Förbannat tråkigt att ogenomtänkta inlägg från klubbmedlemmar och "tackknappen" ska få till följd att klubbmedlemmar inte känner sig välkomna i klubben. En ursäkt till Wolfgang vore på sin plats.

F

F.d. 52943

Guest

MvH o adieu
Wolfgang

Hoppas du förstår att de citerade, och enligt mig väldigt ogenomtänka, inläggen inte på något sätt representerar åsikterna hos en majoritet av hbk-medlemmar utan snarare en försvinnande liten minoritet. Det finns mer än 10.000 medlemmar i klubben. I alla så stora grupper finns det alltid några som faller utanför ramen.
Jämför med invånarantalet i en liten stad - i alla svenska småstäder behövs det trots allt ett polisväsende.

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Tråkigt med den alltmer utbredda främlingsfientligheten i vårt land.
Många tycks ha glömt att det är just den som startar de flesta krig.

G

Göran T625

Guest

Jag kan inte i min vildaste fantasi förstå hur man kan vara så kaxig när man förlorat två världskrig :p:

1. Var håller webbarna hus?
2. Gäller inte §8 i ett sådant här fall av kränkning?

Jag försvarar absolut inte ett sådant uppträdande som tråden började med, m.a.o. töm skiten där den hör hemma!!

Göran

Senast redigerad av en moderator:

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2028

nu är det dags att avsluta medlemskap i Hbkn...
Wolfgang
Wolfgang, ta inte det här personligt och förhasta dig inte med ditt beslut. "Tysken" som uppförde sig på detta viset behöver inte alls vara Tysk. Jag tror att det handlar om en människa som helt enkelt mår dåligt av någon anledning. Vi t.ex. kommer att köpa vår bil i Tyskland och kommer att köra med Tyska skyltar ett bra tag och kanske själva uppfattas som "Tyskar". HBK's dekal kommer däremot att sitta väl synligt vilket markerar att vi är stolta HBK medlemmar som accepterar och följer klubbens policy!

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

MvH o adieu
Wolfgang

Tyvärr så har inte CapYank's inlägg blivit raderat och du kan ju inte rå för hur en av dina landsmän gjort i Sverige och sen har jag svårt att tro att alla Svenskar betett sig korrekt när dom varit i Tyskland.
Hoppas att du kan förbise hans inlägg och se alla andra positiva inlägg istället.
Tyskland är ett föredöme för husbilister och Sverige ligger tyvärr långt efter, hade Sverige haft samma ställplatsstandard som Tyskland så hade förmodligen inte händelsen i översta inlägget hänt.
Hoppas du blir kvar i klubben Wolfgang.

F

F.d. 25270

Guest

Konstaterar att den typen av tarvliga inlägg som förekommer i denna tråd får passera utan vidare. Om man däremot skriver att man anser någons inlägg vara tramsigt blir man avstängd för att man har gjort sig skyldig till ett "påhopp". :confused::confused:

Bennsan

FD HBK Medlem
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021

Jag kan inte i min vildaste fantasi förstå hur man kan vara så kaxig när man förlorat två världskrig :p:

Vad är detta för en kommentar? Som svensk upplever jag det som pinsamt. Vad som har varit är historia om än en tråkig sådan. Jag har full förståelse för att Wolfgang tar illa vid sig. Som tysk medborgare är han naturligtvis stolt över att vara tysk, på samma sätt som flertalet av oss svenskar är stolta över att vara svenska medborgare. Som medlemmar i EU gynnar det inte någon att göra sådana här uttalanden & definitivt inte som medlem i Husbilsklubben. En ursäkt är på sin plats! Om det inte finns någon stadga som förhindrar trådar som denna så borde det tillkomma en sådan fortast möjligt.

Bennie

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040

Detta är en gammal tråd som Wolfgang själv tidigare gjort inlägg i utan att han eller någon annan rapporterat den.

Att nu ta upp den i dag som en ursäkt för att lämna klubben istället för att rapportera tråden finner jag högst egendomligt. :confused:

Väljer att stänga tråden.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen