Sv: I fel land
Tack kära Benny & Ingrid samt alla kära Hb-vänner som har stötat och hjälpt Criss & Curry....
När man gör något som känns är bra i själen, då får man "belöningen" ganska snabbt....ett välmående och förnöjsamhet.... och även mitt samvete håller jag rent när jag känner att jag måste göra något för den stackaren......... jag kan berätta att när jag var ca 20 år och var tillsammans med världen snyggaste tej..... en dag satt vi på en statsbuss.... vid en hållplats (Strortorget Malmö) ramlade en äldre man ihop vid hålplatsen.... vi skulle åka vidare....men en röst inom mig sa..... se där ingen som hjälper honom.... och så hoppade jag av bussen, och försökte påkalla hjälp till manne som hade fått ett ep anfall.... chafören ville inte anropa ambulasns via radion.... ingen vid hålplatsen ville gå och ringa efter ambulans (Detta hände på 1900-talet och mobilen var inte uppfunnen vid detta tillfälle)....jag viste inte då hur jag skulle göra för mannen.....då jag aldrig hade fått information om ep anfall.... efter ett par minuter så stänger chafören dörren..... min snygga tjej satt kvar i bussen.... och jag blev verkligen snopen i dubbel bemärkelse när bussen kör sin väg..... och min tjej åker med..... jag mins att mannen pissade på sig, men jag satt kvar och försökte så gott jag kunde lugna honom.....efter ca 10 min kom en polisbil.... de tog manne bryskt med sig, säkert i tron att han var berusad.... jag tog en senare bus hem till min tjej.... och det tog inte många månader innan jag tog sista bussen som gick ifrån min tjej..... Vad vill jag nu säga med detta... Jo att det finns mänskor som har modet att bry sig om andra..... sen finns det också mänskor som inte vågar bry sig..... och i dag tycker jag verkligen synd om dessa för de går miste om så många fina stunder i livet....man måste våga leva livet fullt ut..... annars kan det vara....
Sen är där en annan sak som jag just nu tycker är mer kränkande...... jag skrev ett öppet brev till styrelsen om händelserna..... och tills dags datum har jag inte hört ett ljud från dem.....
men de har nog värre problem än de jag skrev tidigare om.....se gärna tidigare inlägg om de sju dödssynderna för en husbilsägare....
Tusen kramar till ER ALLA
Peter & Wovi Alissa & Curry
Ps kolla fotot.... man kan undra om det finns någon lyckligare hanhund....
grid;583537]Vi tycker att Peter "muskatten" ska ha all heder för det jobb han har lagt ner för både Criss och Curry som den andra hunden heter
Vi har glädjen att känna Lasse med hans älskade Criss och en ljuvligare hund än henne är svårt att hitta.
Det är tråkigt att Peter ska bemötas av misstro och gliringar på det här forumet för det arbete han lägger och lagt ner.
I en, citat: "
reklambaserad forumsida som är ägd av ett AB som ägs av en privatperson" finns en tråd som handlar om Curry och den är helt befriad från liknande påhopp.
Det finns en stor skillnad mellan dessa båda trådar:
HBK:s tråd består av mycket tjafs och lite verkstad medan Husbilskompisars tråd står för inget tjafs och mycket verkstad.[/quote]