• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Hyra och hyra ut husbil?

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Hyra och hyra ut husbil?

Bekanta till mig hade båtuthyrning för bortåt ett halvsekel sedan. Även jag hyrde ut min segelbåt vid något tillfälle. Trots div. malörer på grund av bristande sjömanskap hos vissa kunder så fungerade det riktigt bra! Men folk var hederligare förr! Idag skulle jag inte ens komma på tanken att hyra ut någonting!

Gnälljappe

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Vi kommer aldrig hyra ut våran husbil , lämnar man frivilligt ifrån sina nycklar och man inte får tillbaka bilen så är den inte stulen enligt försäkringsbolagen utan man är utsatt för bedrägeri = Ingen ersättning .

Sen är det så att jag vill inte ens detta för det är min egendom och vissa saker gör man inte för pengar .
Har vi inte råd med bilen ( det har vi) så säljer vi den och köper en annan men vi kommer inte hyra ut den .

G

Göran T625

Guest

Oavsett fina hyresavtal som reglerar det mesta, hyra ut, aldrig!

Göran T625

husbilar

FD HBK Medlem
Kommun
Vingåker
HBK-Nr
5348
Medlemskap
2021

Det finns ju redan idag många husbilsförsäljare som hyr ut bilar så jag tvivlar på att det är brist på husbilar att hyra ut.
En av anledningarna till att vi har husbil är att om och när vi får lust att åka iväg så är det bara att packa och sticka iväg. Husbilen är alltid "redo" och inte borta på vift med någon som lånar den.

leifn

HBK Medlem
Kommun
Mora
HBK-Nr
2053
Medlemskap
2025

Jag vill inte ha fullständiga främlingar liggande i min säng,,,,,

F

F.d. 25267

Guest

Skulle ALDRIG hyra ut eller låna ut husbilen till någon. Däremot är det bra att det går att hyra för den som vill prova på husbilslivet före ev. köp

Per

D

Deleted member 11118

Guest

Endast barnen får låna vår husbil, att hyra ut den oavsett priset och försäkringar kommer aldrig att ske. :mh4:

StJeP

HBK Medlem
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
590
Medlemskap
2025

Inte en chans att vi skulle låna/hyra ut vårt andra hem. Inte ens till barnen (om de nu haft rätt körkort)! /Jeanette

G

granum

Guest

Hyra ut husbilen, aldrig i livet. Skulle det bli så illa med det ekonomiska så sälja eller ställa av den.

Toppen