• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hymerhylla efter ca: 100 meter tape ...

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Jag har saknat en liten hylla i fram och tänkte jag gör en pappmall med lite tape och tanken är att göra den i trä men skall smälta utseendet lite om den kanske blir för bred mot instrumentbrädan eller något annat som inte ser bra ut .

Givetvis kommer det ju bli lite LEDstripes i underkanten på hyllan så man ser vad man har på hyllan när man står still samt en svag grön belysning som instrumentbelysning när man kör (eller blir det för "porrigt", det är ju inte rött :) ;) ).

Ett fäste går in uppe i fram i sidan med befintlig skruv samt kommer jag göra 2 små plåtar framåt som går in under "överlappstyget" som sitter i 3 skruv .

Jag kunde inte fixera den i exakt rätt läge eftersom det sitter en 2 cm tjock infällbara dricka hållare som kommer flyttas .


Ser den stor och klumpig ut ?
 

Bilagor

  • utanhylla.JPG
    utanhylla.JPG
    109,3 KB · Visningar: 26
  • hylla.JPG
    hylla.JPG
    116,2 KB · Visningar: 24
Toppen