• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hymercenter i Örebro

Rolles

HBK Medlem
Inlägg
284
Kommun
Borlänge
HBK-Nr
4679
Medlemskap
2024
Sv: Hymercenter i Örebro

Vi var oxå där innan vi bytte bort vår förra,en TEC- 05:à o fick så dåligt bud så
det var helt skamligt må ni tro,bara o lämna det stället !!!!
Åkte sen till Kurts i Ludvika på hans mässa hösten 2010 o där fick vi ett kanon
bud i byte till en helt ny Adria Matrix som vi fick hämta ut i mars-11 !!!
Vi är supernöjda så nästa affär blir hos han igen !!! :mh4::msn_laugh:
 
F

F.d. 25169

Guest
Sv: Hymercenter i Örebro

Vi är mycket nöjda med Husbilslandet.Men Det kommer en Ny hymer halintregerad 2012 med vatten värme som var intresant men hymercenter i örebro var ej intreserad av att göra affär.tenhullt ville motvilligt göra affar men dom vill ha 348000 i mellan hymern kostar med all utrustning ca 840000 .-:quest:
 

Spirit

HBK Medlem
Inlägg
16
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
2620
Medlemskap
2024
Sv: Hymercenter i Örebro

Har haft en Hymer husbil som vi trivdes bra med, men tack vare Hymer center i Örebro är jag i dagsläget mycket tveksam till om det blir en Hymer någonsin igen. Bilen i sig var vi mycket nöjda med, men Hymercenter fixade inte en enda sak på den tid de lovat och gjorde heller inte allt som vi bett dom göra vid tillfällena. En riktigt urusel handlare som egentligen borde bli av med Hymer försäljningen då dom drar ner märket rätt duktigt!!! Väntar än idag på att dom skall ringa om delar som jag beställde dryga 2 år sedan och har påminnt dom om säkerligen 3-4ggr. Tröttnade till slut och beställde delarna från annan handlare som hade delarna hemma på mindre än 1v och frågade då om jag ville hämta dom eller om dom skulle skicka ihop med faktura.

”Fisken börjar rutna från huvudet” - det ryska ordspråket verka överensstämmer väl med Hymer Center.
VD:n i Ängelholm drämde igen dörren i ansiktet på oss och smet sedan ut bakvägen medan vi satt chockade av bemötandet och väntade. Vi önskade ju bara få ett besked när garantin skulle åtgärdas för vår nya 2012:a (väntat i sex månader), istället fick vi åka hem tomhänta med smärta i hjärtat! :msn_brheart:Nu ligger ärendet hos advokat.
 

Lars48

FD HBK Medlem
Inlägg
1.483
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
9169
Medlemskap
2023
Sv: Hymercenter i Örebro

Även jag har precis samma erfarenhet av Hymercenter i Örebro. Om man överhuvudtaget var intresserad av inbyte skulle jag få ett sådant missbud att det hela inte längre var intressant. Slutade med att jag sålde bilen på blocket och fick priset jag ville ha.:msn_angry:

Samma erfarenhet har vi efter att anmält intresse för en av deras begagnade bilar.
Inbytespris var vad man kallar (SKAMBUD)
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: Hymercenter i Örebro

Låter konstigt ... Vi kom med våran gamla 89:a och det var ju mindre pengar för dom men det var inga problem och vi blev väldigt bra mottagna .

Det kan ju vara så att man som säljare ser att "vi" har 2-3 stycken bilar med liknande möblering och årsmodell och som kanske stått ett tag och det kanske då blir svårt att byta in ytterligare en snarlik bil , detta borde man ju då iofs även fått som svar .

Men vi har alltid blivit väl mottagna av HymerCenter.
 

Tobben

HBK Medlem
Inlägg
81
Kommun
Hammarö
HBK-Nr
2034
Medlemskap
2024
Sv: Hymercenter i Örebro

Vi har också dålig erfarenhet av Hymer i Örebro vi har haft två Hymer jättefina bilar men
man önskade att det fanns ett trevligare bemötande då kanske man fortfarande ägt en Hymer.
Det är ju far och son som äger Hymer Ängelholm - Örebro.
 
S

Sören-6830

Guest
Sv: Hymercenter i Örebro

Vi har sålt vår Hymer som vi köpte i Ängelholm. Vi upplevde personalen där på ett mycket positivt sätt. Inga problem med lånebil eller att få de småproblem vi hade med bilen åtgärdade snabbt.
Däremot upplevde vi ägaren som lite underlig, när han kom ner från sitt kontor hälsade han aldrig, tittade inte ens åt kunderna i hallen även om han passerade precis intill. Det hjälper ju inte direkt till att skapa goda kundrelationer och underlättar ju inte för övrig personal.
 
F

F.d. 25045

Guest
Sv: Hymercenter i Örebro

Även vi blivit mycket snorkigt bemötta, även som sagts i tidigare inlägg fått konstiga prisförslag på reparationer o överpris på reservdelar som inte ens var Hymer originaldelar.
 

Punx8

FD HBK Medlem
Inlägg
234
Kommun
Örebro
HBK-Nr
12674
Medlemskap
2021
Sv: Hymercenter i Örebro

Har aldrig gjort någon husbilsaffär där men däremot handlat en hel del reservdelar till min Hymer, blir alltid trevlig bemött, sen är ju prisbilden på reservdelar där den är så ibland svettas man när man går ut men har även hänt att man blivit positivt överaskad. Kompisen böt sin Hymer där emot en nyare Hymer och var mycket nöjd med affären...
 

Affezell

HBK Medlem
Inlägg
4.029
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2024
Sv: Hymercenter i Örebro

Eftersom dom är svensk agent för Goldschmitt luftfjädring så ringde jag och förhörde mig om priser , montering mm och det var helt Ok efter svenska förhållanden men köpte direkt i Tyskland och monterade själv eftersom det ändå blev bra mycket billigare. Tycker dom behandlade mig bra mycket bättre än Östgöta Camping som jag aldrig mer vill ha att göra med om jag slipper.
 
F

F.d. 52918

Guest
Sv: Hymercenter i Örebro

Vi upplevde också Hymers personal i Ängelholm som väldigt trevliga och tillmötesgående,erbjudande både med deras privatbil och husbil om man så önskade.
Ägaren har vi aldrig sett till,,,,,,,,,,men skämt åt sido,,,,han kan man väl få ordning på om man nu skulle möta honom.:twitcy:
 
F

F.d. 25169

Guest
Sv: Hymercenter i Örebro

Hör och häpna vi har bytt bil hos Hymercenter i Örebro till en ny 674 2013 vi fick det vi ville ha för vår Eriba, Hade lite strul med den nya bilen men hymer i Örebro var tillmötes gående och vi blev ersatta på ett mycket bra sätt.Ett extra + för Markus.
 

Benny & Marie

HBK Medlem
Inlägg
228
Kommun
Finspång
HBK-Nr
871
Medlemskap
2024
Sv: Hymercenter i Örebro

vi var där för 14 dagar sen väldigt dåligt bemötande duger bara om man ska köpa en ny man känner om man kommer in i salu halen att du har inte råd med en ny husbil:(
 

Gabbe

HBK Medlem
Inlägg
646
Kommun
Örebro
HBK-Nr
13024
Medlemskap
2025
Sv: Hymercenter i Örebro

Hej, kan absolut inte klaga på Hymer Center i Örebro. De har visat intresse och har varit bra på alla sätt och vis. Man får kanske inte glömma att det är affärsmän man har att göra med.
Ibland kanske till och med det egna beteendet är helt avgörande... som sagt jag sällar mig till de som ändå tycker att man blir respektfullt mottagen som kund.
 

Tant Sture

HBK Medlem
Inlägg
251
Kommun
Motala
HBK-Nr
2178
Medlemskap
2024
Sv: Hymercenter i Örebro

Kan väl säga att jag ger både Ros och numera även Ris.
Då man handlar bil är man intressant, sedan är man nog endast en vagel i ögat.
Enkel reparation måste jag vänta på fram till Oktober, ändå startade jag att beställa det jag vill ha redan i början av Maj månad. Personalbrist ? Samarbetsproblem ?
Jag vet inte, men det lutar åt den absolut sista Hymern.
Tant Sture
 

BenSo 08

HBK Medlem
Inlägg
185
Kommun
Hässelby
HBK-Nr
3033
Medlemskap
2024
Sv: Hymercenter i Örebro

I nedanstående trådar talas det bara om Hymer i Örebro och Ängelholm. Jag köpte visserligen mina två senaste bilar av Marcus i Örebro, men de levererades till Stockholmsbutiken.
I den butiken arbetar Göran och Robert, vilka är mycket kunniga och servicemindiga. Inga sura miner där inte. De problem som uppstått har de snabbt och tjänstvilligt åtgärdat. Det är så vi husbilsköpare vill bli bemötta.

:cool: 3-axlat
 
F

F.d. 55568

Guest
Sv: Hymercenter i Örebro

Det är med stor förundran jag läser allt negativt om Hymer Center i Örebro, har precis bytt in min snart 2 år gamla Bürstner Nexxo till en ny Hymer B 678. Vi har fått ett mycket trevligt bemötande från första kontakten till leveransen i går. Allt gick smidigt och professionellt till med en mycket grundlig genomgång av bilen där alla funktioner förklarades och demonstrerades i detalj. All pappersexercis var väl förberett så det gick hur smidigt som helst.
Vi kan verkligen rekommendera Hymer Center!
 
F

F.d. 53012

Guest
Sv: Hymercenter i Örebro

Förstår varför man betalar dåligt eftersom säljaren belönas med provition på mellanskillnaden, större mellanskillnad större provition. Men otrevliga säljare är en särskilt smart när man skall lura en kund i fällan, det verkar huvudlöst. Har aldrig varit på stället men det är o andra sidan välkänt att dom inte är av den vänligaste sorten. Men tydligen finns det nöjda kunder också så dom var väl på bra humör vid dom tillfällena och det är alltid trevligt.
 
Toppen