• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hymer Center

O

Oskar-543

Guest
Sv: Hymer Center

Hej Hymer!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ja det gik at ordne ved at köbe i Kassel
Jag har rykket for Lampen flere gange hos Hymer Center (Markus)
i de 1½Måned med forskellige forklaringer på udeblivelse og siste gang
med den forklaring at Hymer havde den ikke på lager
Hos Hymer bruger de flere Hundrede om Ugen af dem
Men Hymer Center i Kassel kunde få den på 2 dage



Erik:wideeyed:
 
Senast redigerad av en moderator:

Hymer

HBK Medlem
Inlägg
810
Kommun
Lessebo
HBK-Nr
43
Medlemskap
2024
Sv: Hymer Center

Hej!

Jag förstår ärligt talat inte din fråga till mig. Jag skriver ju att jag också tycker det är ett underligt förfarande från Hymer centers sida och att de borde hört av sig tidigare så du fått en chans att fixa det tidigare, om de nu haft en sådan beläggning att de prioriterade bort din beställning. Så vi har ju samma uppfattning i frågan. Vad är det jag ska svara på?

Staffan
 
F

F.d. 6530

Guest
Sv: Hymer Center

Hymer, jag tror att jag läste rätt, hur vill du att det ska fungera med en gräddfil för de fordon som ett Hymer center sålt kontra andra Hymer bilar som rullar i Sverige. Två olika kölistor där de först o främst betar av egnensålda husbilar. Tror tyvärr inte att det funkar så om man vill leva vidare som ett service företag för husbilar. Nilsman
 

Hymer

HBK Medlem
Inlägg
810
Kommun
Lessebo
HBK-Nr
43
Medlemskap
2024
Sv: Hymer Center

Hej Nilsman!

Jo, tyvärr framhärdar jag i min uppfattning att det är just precis vad Hymer center ska göra. Jag tror nämligen, helt annorlunda än du, att det är just rätt väg för Hymer center att tillgripa. På så sätt får de ju ännu ett argument att anföra i diskussionen att köpa bil utomlands eller i Sverige. Vem som har rätt, du eller jag, ja det får framtiden utvisa.

Fortsatt trevlig sommar!
Staffan
 
F

F.d. 4754

Guest
Sv: Hymer Center

Hej.

jag har ingen Hymer som ni säkert förstår av mitt nicknamn, men tar mig friheten att tycka till i denna tråd ändå...

För mig är det självklart att jag inte bara köper en husbil utan att firman också ger mig den service och hjälp efter köpet som jag behöver. Jag förväntar mig en god och snabb service och då får naturligtvis de stå tillbaka som inte är helkunder hos firman. Skulle jag inte få den graden av service så skulle försäljaren aldrig mer få sälja en bil igen till mig. Det är de säkert fullt medvetna om.

Detta är säkert ett övergående problem. När servicedelen har anpassat sig till marknaden och anställt/utbildat kompetent personal så försvinner problemet. Det finns nog ingen handlare som gillar den uppkomna situationen med långa vänteköer utan vill naturligtvis tjäna pengar på alla bilar. Den handlare är nog inte född som tackar nej till kunder. Oavsett om bilen är svensksåld eller ej.

Tillgång och efterfrågan på servicedelen haltar för närvarande.

Vid akuta problem hoppas jag verkligen att det är ett hederskodex att hjälpa alla...

/Knausen
 
F

F.d. 10643

Guest
Sv: Hymer Center

Tråkigt att höra att ni blir orättvis behandlade på Hymer-Center i Örebro. Vi hade problem med dem förra året, men till i år har de fått bättre service tycker vi. Killarna på verkstan är väldigt trevliga och tillmötesgående. Att de har hård press på sig sommartid är inte så konstigt för då vill vi ju alla att allt skall fungera perfekt.
Våran vattenpump gick sönder och vi fick komma in och få en ny samma dag som vi ringde.
Vad jag kanske tycker så är det lite dålig utstråling på säljarna på golvet, men det får sälja mycket husbilar ändå.
Vi tycker om våran Hymer B 674 SL och hoppas att vi skall få många roliga år med denna husbil, och hoppas att vi alltid skall få bra service. Och förresten så hör man ute på campingarna att det är lite strul med alla fabrikat både husbilar och husvagnar. Men OK det är inga billiga leksaker vi rör oss med så man skall kunna kräva mycket av leverantörena.

:twitcy::mh:
Ha en fortsatt bra sommar önskar Britta o Curt
 
F

F.d. 50065

Guest
Sv: Hymer Center

Det som jag på inget vis kan förstå är att företaget INTE tycks vara intresserade av kunder som har pengar att ge dem???
Oberoende var ett fordon är inhandlat, det kan väl inte ha någon som helst betydelse om en kund kommer och önskar en tjänst som tillför företaget inkomst, eller har det:wideeyed:

Det kan väl på inget vis vara ett argument att verkstaden är hårt belastad! Det är väl NU som man skall finnas till för de resande kunderna, det är ju NU som deras hjälp behövs? Eller...??? Inte för tusan skall väl killarna ha semester då de behövs som bäst? Är verkstaden för liten måste det väl anlitas en byggfirma som förstår sig på hur man bygger till:)
Se till att det finns folk på verkstaden och folk som kan sälja fler bilar. Detta ger väl då en ännu bättre efterfrågan på deras tjänster.... Är det inte så en affärsman vill ha det? Skulle tro det i alla fall:wideeyed:

Ha det så härligt på sommarvägarna
 
F

F.d. 52943

Guest
Sv: Hymer Center

Visst - så är det i teorin. I verkligheten måsta man ta hänsyn till ytterligare några faktorer:
Om man ska driva företag behöver man lojala anställda. Det är förmodligen inte helt lätt att hitta mekaniker som inte vill ha semester på sommaren - inte något typiskt säsongsjobb.... För att locka anställda att avstå från sommarsemester får man förmodligen bjussa på något som kostar pengar. Då kanske man behöver ta ett högre pris under sommaren - inte alla är beredda att betala mer enligt min erfarenhet.
(företagare fast i annan bransch);)
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 50065

Guest
Sv: Hymer Center

Precis exakt är det ju så Roland o Viola.

Men kanske man inte behöver ge hela semestern under bästa sommarperioden
och så finns det säkert också ungdomar som behöver praktik till sina utbildnigar och så.
Nå ja, det där är ju helt praktiska saker som går att
orda med lite välvilja:p
Men som drivare av ett företag, oberoende av bransch, så är det väl all orsak
att stå till tjänst för sina kunder och inte ställa krav på hur och när kunderna
får komma. Är det så, har man missat ytterst viktiga element i läran om
kundbetjäning:rolleyes:

Ha de gott
 

Hymer

HBK Medlem
Inlägg
810
Kommun
Lessebo
HBK-Nr
43
Medlemskap
2024
Sv: Hymer Center

Hej Knausen!

Jag kunde inte ha sagt det bättre själv!

Staffan/Hymer
 

Glädjen

HBK Medlem
Inlägg
277
Kommun
Sigtuna
HBK-Nr
397
Medlemskap
2025
Sv: Hymer Center

Hej,

Då har man nyss anlänt från Italien efter 14 dagar på rull. Då jag nu läser detta så vill jag bara säga att den service jag har fått av Hymercenter i Örebro har fyllt alla mina krav.
Bilen levererades på utsatt tid. Efter ett tag fick jag problem med toadörren, fick tid efter en dag. Då åkte jag från Stockholm till Örebro och fick dessutom låna en bil att besöka staden med.

Upptäckte en spricka på en list, byttes utan snack.

Ville bara säga detta, att det finns de med positiva upplevelser av Hymer Center i Örebro också.

Hälsningar
Glädjen
 

ulla & heikki

HBK Medlem
Inlägg
17
Kommun
Nora
HBK-Nr
1059
Medlemskap
2024
Sv: Hymer Center

Vi fick ett spricka på en av våra sidofönster (solifer) i mitten av juli. Var på hymercenter i örebro och beställde ett ny fönster. Nu äntligen har den kommit, men då kommer problemet, de vill att vi betalar hela fönstret själv och ska ta det med försäkringsbolagen själva sen. Ringde försäkringsbolaget och fick skadenumret och så sa de att så går det inte till, vi ska bara betala självrisken. Han som sköter det här på hymercenter var inte där idag får kontakta de imorgon igen och då får vi se om vi kommer överens. Annars får de behålla sin fönster och jag går till någon annan företag.:(
För det fösta får man vänta två månader på ett fönster och så säger de också att de inte har någon tid att montera det förra tidigast om två månader jag tycker det är märklig bemötande av en kund.
Undrar om det är bara de stora fina och dyra bilarna de vill befatta sig med.:mad: mvh heikki
 
F

F.d. 24290

Guest
Sv: Hymer Center

Hej inte heller jag har en hymer, men jag håller med knausen. Givetvis skall de bilar som sålts av firman ha förtur till service reparationer etc. så länge man inte annonserar/säljer sig som enbart en service verkstad. Jag förmodar att det inte är det dom gör utan att de lever på försäljningen och måste ha servicen till sina kunder.

Sen att man beter sig illa eller nonchalerar kunder är ju inte okay.

Men om min åf sa till mig att jag var tvungen att vänta på min service för att 10 andra bilar sålda i tyskland skulle gå före så skulle jag absolut handla av en åf som garanterar mig att gå före i kön nästa gång.

På min vanliga bil (BMW) så har jag en garanti från min säljare att jag ska kunna lämna in bilen inom en vecka från att jag ringt plus att jag får låna bil. det var en del av orsaken till att jag valde just den BMW firman.
 
F

F.d. 8653

Guest
Sv: Hymer Center

Jaha, då var vi en bra bit in i oktober och det har gått ca 3 månader och jag har fortfarande inte fått bilen fixad - Inte ens fått en tid av Hymer center för när det skall ske. Var där den 18 augusti som dom bad mig återkomma på. Då kollade dom på bilen, tog skade nr och så. Sade till dom att vi troligen kommer att åka till Elmia mässan och ville ha tillgång till bilen då - det skulle inte vara något problem för bilen skulle ju vara klar innan det sade dom. Sista dom sade var att dom skulle höra av sig så snart dom fått hem delarna till min bil. Jag får väl anta att dom fortfarande, 2 månader senare, inte fått hem delarna för det är ingen där som hört av sig till oss iaf. Vet att det finns personal på Hymer center som läser här i forumet och detta behandlande av en kund är inte vad jag kallar för dålig service. Detta är INGEN service alls!

Kan till viss del hålla med om att de bilar dom själva sålt skall ha lite förtur, men då bör man väl inte heller säga att bilen är klar inom ett par veckor till en kund.

Och skulle det bli som i tidigare inlägg nämnt att vi får betala hela skadereparationen själva först och sedan ta det med försäkringsbolaget blir nog bilen ståendes på Hymer center ett bra tag. Det lär ju kosta en del med ny bakre kåpa samt lack och arbete.

Detta behandlande och beteende från Hymer center får mig starkt att fundera på om vi någonsin igen kommer att skaffa en Hymer. Tråkigt då vi trivts bra med bilen annars. Får väl se om dom kan få mig att ändra åsikt - jag är inte omöjlig, men gillar inte detta.
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 8726

Guest
Sv: Hymer Center

ulla & heikki;

Det kan jag svara på.

Vi köpte en hymer hos dom 2006. Det var den då dyraste begagnade dom hade inne, som var 1år gammal, och kostade 700.000kr.
Sen märkte vi att det droppade ut färskvatten. Svaret jag fick var att det förmodligen är bottenventilen, så jag fick en ny sådan gummiplopp man sätter i hålet. När jag sen tog den och skulle gå, frågade han vad jag gör....tänker du inte betala den. :confused:Den kostar 32kr säger han bakom disken. -Aldrig i h..vete, svarade jag.:mad: Bodelsgaranti minst 2år. Men han muttrade allt lite...så det hjälper nog inte vilken prislapp det du köper har.

p.s
Dom fick till slut byta hela genomgående bottenventilen på garanti för det var där felet satt d.s


Men jag undrar om dom tagit åt sig av kretiken dom fått, (Vi har ju hört en hel del andra som pratat om dom när vi är ute), för idag skulle jag boka tid för årlig fukttest och den måste göras senast 08-11-12 för att garantin ska gälla. Då svarade dom att det är helt fullt, men dom förlänger garantin och vi får göra det precis när vi lämnar landet, på väg till Spanien, i början på December! Perfekt! Hoppas det inte var en engångsgrej:twitcy::swoon:
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 8653

Guest
Sv: Hymer Center

Mig ringde dom igår och nu skall det tydligen börja hända saker. Skall lämna in bilen på fredag så att dom kan börja med den på måndag. Man kan ju alltid hoppas att dom tagit till sig och lyssnat på vad kunderna tycker. Jag är ju tydligen inte ensam om att ha funderngar kring detta. Hoppas nu också att bilen blir ordentligt iordning gjord på en gång och att allt flyter smidigt.
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: Hymer Center

Vi skall åka till Uppsala på Fredag och tänkte stanna till på Hymercenter / Örebro men man kanske skall köra förbi helt om dom nu inte är så servicevänliga eller ?
 
F

F.d. 29819

Guest
Sv: Hymer Center

Åk värdshus förbi, är mitt råd. Vi var och tittade på en bil i sommras och var verkligen intresserade, åkte 20 mil ett par gånger för att komma överens. Det visade sig till sist att hon inte alls var intresserad, kom inte ens med ett bud?????!!!
 
Inlägg
508
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
826
Medlemskap
2024
Sv: Hymer Center

Samma gäller oss. Passerade Örebro vid två tillfällen då vi var på väg till Uppsala. Ingen brydde sig om oss. Bad första gången om att de skulle räkna på pris för vår gamla och så mellanskillnad. Nix, inget pris kom trots påstötningar vid tre tillfällen.
Andra gången gick vi runt ca 1½ timme. Såg på och i bilarna, drack kaffe och var i reservdelsbutiken. Inte en försäljare kom fram och frågade om vi önskade hjälp. Därför har vi ingen Hymer.
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: Hymer Center

Okay , då kan man ju stanna på en kaffepaus iallafall för att sedan kolla vilken modell som kan passa oss och sedan söka på privatamarknaden .

Jag vill ju ha en dubbelsäg högtplacerad i bak så man för ett rejält garage .
Frugan vill ha kylskåpet placerad i normal höjd samt separat dusch .
Nerfällbar säng ifram .
Ac i bil + är det ju om det även är i bodelen samt är vi glada i solceller .

All extra utrustning är ju även ett plus som farthållare och sattelitanläggning .

Denna gillade jag : Hymer B 614 -04
 
Toppen