• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

hymer b 524

F

F.d. 10286

Guest
är det någon ute bland hbk:are som har nån erfarenhet av hymer är själv spekulant på en hymer b 524 vad ska titta efter? svagheter

mvh/bennye:confused:
 
F

F.d. 27075

Guest
Sv: hymer b 524

Hej jag är inte medlem,men har en 01 hymer 524 fast alkov,och tror det är ungefär samma planlösnig,kör året runt,och tycker den verkar,väl så bra som många andra jag haft,enda dåliga sak som hänt är att speglen bakom toan,hoppade ur och gick genom dusch golvet,så den är bara i lyft i en plast list,men nu har plastvägg där i stället,så inte samma sak ska hända igen
 
F

F.d. 24707

Guest
Sv: hymer b 524

Hymer, Fiat eller Mercedes eller vilka fler chassin används?
Vad ska man kika på?
Finns det någon "Att kika på lista" att gå efter?
Tekniska spec, var hittar jag detta? Motor, generator, vxl-låda, drivning m.m.

Allt är av intresse.


www.larzan.wordpress.com
 
Senast redigerad av en moderator:

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Inlägg
4.659
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2024
Sv: hymer b 524

Ojoj...kan man vara intresserad över 2 år utan att bli medlem. Det känns inte bra! (Det var tyvärr inget svar på denna tråden)

Inlägget raderat, påhopp! HBK-web
 
F

F.d. 27075

Guest
Sv: hymer b 524

Nej har varit intreserad ca två månader,men med dom sparsamma råden jag fick när vi planerade vår resa ,fast det fanns så mycket kunskap,men det stora intresset när vi fått inbrott ,så kan ni bara plocka bort mej när ni vill ,Mvh Finnkoling
 
F

F.d. 55293

Guest
Sv: hymer b 524

Hymer 02:a 544:a.
Det är vår första husbil, vi är väldigt nöjda. Vi hade ingen erfarenhet av husbilar. Tacksamt eftersom den under våra fem år inte ställt till några problem. Vi körde för två år sen 400 mil i norrland utan haveri. Det enda problem vi har haft är att kopplingen (packningen) till kranen fryser uinder vintern. tror dock att det är vårat eget fel.
Mvh Sunesson
 

KalleiViken

FD HBK Medlem
Inlägg
2.833
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
300
Medlemskap
2023
Sv: hymer b 524

Har haft en sådan, en 00. Bytte in den 2007 och den står fortfarande kvar på Hymecenter Engelholm. Bra bil inga egentliga problem. Ring/maila om du är spekulant på den bilen.
 
F

F.d. 10286

Guest
Sv: hymer b 524

hej kalle

har redan en på gång som jag är intreserad av men det verkar som det inte finns några större problem med hymern det känns bra :msn_thumbup:
 

Publikanen

HBK Medlem
Inlägg
142
Kommun
Kristianstad
HBK-Nr
6066
Medlemskap
2024
Sv: hymer b 524

Larzan o Finnkolingen har ni glömt medlemsavgiften eller?

Tror inte dom glömt betala medlemsavgiften. Vad som sedan är lämplig tid tills man bör ansöka om medlemskap i HBK kanske styrelsen skulle klara ut.

"Ps. Det är GRATIS att vara HBK Intresserad"

Läste detta på en sida.


Med vänlig hälsning

Publikanen

 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: hymer b 524

Är det inte bättre att stötta och svara på frågan istället för att hacka ??

När det gäller bilen så kolla totalvikten samt tjänstevikten och väg den gärna så det stämmer med tanke på all extra utrustning inte är med i tjänstevikten utan blir del av lastvikten .
Är det nya eller gamla växellådan ?? Byttes väl vid ca:2003 och den gamla kunde få smörjbrist på 5:an vid låga varvtal/hastighet .
Sen var det ju även omkonstruktion på väggarna runt då och det blev ett bättre material som enligt våran säljare sa att dom inte kunde absorbera vatten som ex. frigolit.
 

KalleiViken

FD HBK Medlem
Inlägg
2.833
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
300
Medlemskap
2023
Sv: hymer b 524

Är det nya eller gamla växellådan ?? Byttes väl vid ca:2003 och den gamla kunde få smörjbrist på 5:an vid låga varvtal/hastighet .
Sen var det ju även omkonstruktion på väggarna runt då och det blev ett bättre material som enligt våran säljare sa att dom inte kunde absorbera vatten som ex. frigolit.

Jag vill minnas att lådan byttes 2001 och att väggarna varit desamma under längre tid än så. I slutet av 90-talet hade hymerförsäljarna en väggsektion delvis utan plåtbeläggning som de lät vatten rinna över, allt för att visa att isoleringen inte sög vatten. Tror det var PU-material redan då.

Rätta mig gärna om jag har fel.
 
F

F.d. 10286

Guest
Sv: hymer b 524

hejsan allihopa

vill bara tala om att jag & min sambo har blivit hymer ägare
vilken bil går som en dröm tack för alla synpunkter & svar

mvh/bennye:wink:
 
F

F.d. 10286

Guest
Sv: hymer b 524

ska ta bilder när den kommer ut på vägarna står just nu inställd svårt att komma åt
men det kommer

mvh/benny
 
Toppen