• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hyllor o fastsättning i garage

Bestliner

HBK Medlem
Inlägg
2.606
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024
Hej
Jag skall imorgon hämta en ny (beg) husbil med stort garage. När man packat ur sin gamla bil ser man hur mycket prylar som skall stuvas smart i den nya bilen.
Här kommer också min undring. Jag skall sätta fast cyklar och bekväma stolar verktygslåda och en massa annan och vill ha allt lätttillgängligt, platseffektivt och med så litet åverkan som möjligt på bilen. Jag vill också kunna ha gevärsväskor fastsatta men enkelt uttagbara. Jag sänder med en bild på det idag tomma garaget med hopp om goda råd och tips från erfarna packare. :) Direkt till höger finns batterier och elcentral, inverter mm så det vill jag inte bygga för. Har tankar på hyllsystem men vill inte borra för mycket i inredningen. Det finns en tysk firma som bygger skräddarsydda hyllsystem men som allt annat high end kostar det riktigt mycket. Det är ju litet fel tid för mig att ta en tysklandstur också då jag hade semestern för några veckor sedan. Jag gissar att det finns smarta lösningar på närmare håll som jag inte känner till:)
 

Bilagor

  • RSM910-2064.jpg
    RSM910-2064.jpg
    132,6 KB · Visningar: 68
Senast ändrad:

JonasS

HBK Medlem
Inlägg
1.808
Kommun
Växjö
HBK-Nr
9235
Medlemskap
2024
Sv: Hyllor o fastsättning i garage

Ett enkelt sätt är att använda plywood som sätts ihop med alu-vinkelprofil. Då kan du bygga facksystem utan att fästa i väggarna och du behöver inte mycket verktyg eller kunskap.
 

IngridO

HBK Medlem
Inlägg
309
Kommun
LillaEdet
HBK-Nr
4492
Medlemskap
2024
Sv: Hyllor o fastsättning i garage

Verkar bra, men hur sitter cyklarna fast upptill.
Visa gärna med ett nytt foto.:spinny:
 
F

F.d. 55715

Guest
Sv: Hyllor o fastsättning i garage

Hej!
Ett litet tips.
Vi åkte nyligen ner till Neuhausen, utanför Stuttgart.
Där finns det en liten firma som bygger, efter dina önskemål, hyllsystem.
Kostnaden var mycket skälig och kompetensen stor.
Du kan kolla på nätet och dom svarar på mail.
IDEA-SYS TEC
Claudia Wuttke
Zabergäustrasse 4
D 737 65 Neuhausen a.d.F
Lycka till!!
Persson
 
Toppen