surtecruisers
FD HBK Medlem
Sv: Hydrauliska stödben
lycka till ! hoppas du blir nöjd ! jag håller mig på backen !
lycka till ! hoppas du blir nöjd ! jag håller mig på backen !
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
I Tyskland kostar det 2000 euro på en plåtis .
Jojje
Linnepe Autolift - FRANKANA - Everything for Camping, Caravan and Leisure
Jag gissar att det är detta system du tittat på, paket fyra elektrisk-mekaniska ben €2990 plus ev, extra fästen €249 samt att man varnar för fraktkostnaden då det räknas som skrymmande gods,
Sen tillkommer monteringskostnaden på det, vad kan det tänkas ta? en heldag a 1000sek/tim ca 8000kr.
summan landar då på ca 40000sek.
Något billigare lär det väl bli att få det monterat på plats i Tyskland.
Går nog inte att jämföra med hydrauliska stödben.
vilken typ av plattor använder ni under stödbensplattorna?
Varför har man stödben på en husbil när den har minst 4 hjul?
Vilken nackdel är det om den inte står absolut i våg?
För några veckor sedan ställde jag följande fråga om stödben, är det någon denna gång som har lust/tid att svara?
Funderar lite på hur det fungerar med hydrauliska stödben. Vid ett tillfälle för ett par år sedan stod vi parkerade centralt i en mindre stad i Tyskland.
Vid 23-tiden kom ett öldrickande gäng som slog sig ner ganska nära oss. Vi tyckte det började kännas obehaglig och bestämde oss för att göra en snabb sorti.
Hur fungerar de hydrauliska stödbenen i ett sådant fall, går de upp väldigt snabbt och ljudlöst om man skulle behöva ge sig av snabbt?
Och kan man använda dem överallt, om man t ex står på en parkering över natten, är det camping då?