Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Erbjuds man en tjänst oavsett hur hög kostnaden är har man alltid två val!
Acceptera priset eller avstå från tjänsten!
Vad har du för klimatanläggning som klarar att vara på under en varm sommardag via solpanel ? SevallboVår husbil är konstruerad för att rulla - vi använder ALDRIG 230V under tiden april-november. Vi parkerar ca 100 nätter/år. Anledningen till att vi har 230V under tiden december-mars är alla larmen som jag har installerat i bodelen. Men det ingår i priset för vinterförvaringen.
Den ström som solpanelen genererar räcker mer än väl till klimatanläggningen, TVn, för laddningen av mobilen, surfplattan, datorn och kameran.
Gasolen använder vi till kaffekokaren, spisen, kyl/frys, 6kW IR-värmaren ute (vår och höst). Eftersom vi köper gasolen i Åhus blir det MYCKET billigare än att koppla in oss på en stolpe under säsongen. Dessutom finns det INGA stolpar på de platser som vi parkerar på.
Summering: Elpriserna är solklart HUTLÖSA. Så vi betalar NOLL kronor/år för el.
Vår bil är i likhet med Kenths utrustad för att användas (ca 8 mån/år) utan användning av yttre el! Yttre el använder vi bara hemma eller om elen tyvärr kanske ingår i priset på en stpl/camping! El/dvs elkostnad är inte önskvärd för oss, jfr parallellt med allt annat som vi inte heller vill ha/behöver på mångstjärniga campingar!Vår husbil är konstruerad för att rulla - vi använder ALDRIG 230V under tiden april-november. Vi parkerar ca 100 nätter/år. Anledningen till att vi har 230V under tiden december-mars är alla larmen som jag har installerat i bodelen. Men det ingår i priset för vinterförvaringen.
Den ström som solpanelen genererar räcker mer än väl till klimatanläggningen, TVn, för laddningen av mobilen, surfplattan, datorn och kameran.
Gasolen använder vi till kaffekokaren, spisen, kyl/frys, 6kW IR-värmaren ute (vår och höst). Eftersom vi köper gasolen i Åhus blir det MYCKET billigare än att koppla in oss på en stolpe under säsongen. Dessutom finns det INGA stolpar på de platser som vi parkerar på.
Summering: Elpriserna är solklart HUTLÖSA. Så vi betalar NOLL kronor/år för el.
Tja har inte tänkt på det men varför inte Lars, så är det på alla(?) färjor och faktiskt även på vissa stpl ute i Europa. Om du är nyfiken och undrar över min HB(?) så är den faktiskt över 8m, jag vet ju inte om jag ingår i ditt "vi" som du skriver ovan?Tycker du Relax att vi som har längre bilar +8 meter bör betala en högre avgift än en bil på -7 meter?
Nedan tycks du inte göra någon skillnad bara Du får en väl tilltagen yta.
Lars.
¤*av samma skäl önskar jag mig, så enkla stpl/campingar som möjligt (= väl tilltagen parkeringsyta), "jag har redan allt som jag behöver i bilen" och kan därmed stå nästan var som helst - om totalpriset inte passar mig (<100:- för stpl och <200:- för camping, i Sverige
Tycker du nn att vi som har längre bilar +8 meter bör betala en högre avgift än en bil på -7 meter?
Jag tycker att gränsen ska gå vid 6 resp 8 m precis som på färjorna. Elen ska absolut vara ett tillval.
På bredden tycker jag man ska betala för bodel, förtält och bil - var för sig.
Får man ha solstol?
Skulle jag tänka i de banorna så skulle jag ta med massor med elförbrukare och koppla in dem bara för att få valuta för mina
[/SIZE]