Sv: Husbilsvax
Julian
Nu snackar vi WAX! Finns den kvar?Simoniz gula håller bäst, men är jobbig att lägga.
Julian
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Nu snackar vi WAX! Finns den kvar?Simoniz gula håller bäst, men är jobbig att lägga.
Jag håller med!Om husbilen tvättas regelbundet med vatten och såpa så behövs inget vax. den skiner fint och är lätt att hålla ren.
Jag använder ofta Globex 80, vilket brukar fungera ypperligt.Hej..
Min erfarenhet är såpa kan bli lite För bra, jag tyckte det tog bort lite av grundglansen..
men visst blev det rent, Här i malmö har det öppnats en självtvätt för höga bilar typ lastbil/husbil men inte hunnit prova än.. Har annars bra erfarenhet av den typen av självtvätt. Men väntar nu på fler bra tips till trådskaparen..
Tack så länge..
Libom
Hej..
Min erfarenhet är såpa kan bli lite För bra, jag tyckte det tog bort lite av grundglansen..
men visst blev det rent, Här i malmö har det öppnats en självtvätt för höga bilar typ lastbil/husbil men inte hunnit prova än.. Har annars bra erfarenhet av den typen av självtvätt. Men väntar nu på fler bra tips till trådskaparen..
Tack så länge..
Libom
va kul att en till har hittat bananvax det som proffsen använderVi har använt detta vax i flera år.
Lätt att lägga på och lätt att torka av, används med fördel på framruta
En cleaner innehåller krita, det är hopplöst att få bort om du får det på svarta plstdetaljer.
Vax är inte så farligt att få på plastdetaljer.
Jag kan bl.a rekomendera Diamant vax , ett superbra vax i mina ögon i alla fall, har rekondat bilar i ett antal år, men visst det finns bättre men dessa kommer inte privatpersoner åt tyvärr. se vidare på denna länken : DIAMANTVAX - diamant
En cleaner innehåller krita, det är hopplöst att få bort om du får det på svarta plstdetaljer.
Vax är inte så farligt att få på plastdetaljer.
Jag kan bl.a rekomendera Diamant vax , ett superbra vax i mina ögon i alla fall, har rekondat bilar i ett antal år, men visst det finns bättre men dessa kommer inte privatpersoner åt tyvärr. se vidare på denna länken : DIAMANTVAX - diamant
Skulle rekommendera den på Stenyxegatan i Fosie om man har en normalhög husbil. Rejäl takhöjd. I ena tvättbåset finns underspolning och en ramp att stå på.
Finns att läsa mer i detta inlägget.
Den på industrigatan kan bara användas av de som har en låg husbil. (Typ max 2.70 gissar jag) Svängarmarna till tvättslangarna går rätt så långt ned.