• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Husbilsträff

Rolf och Monica

HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
5639
Medlemskap
2025
Sv: Husbilsträff

Vi tycker det är trevligt om HBK:are blir anvisade plats på samma område.

Rolf och Monica

SJÄLVKLART är det som Jeepkungen skriver: Vi önskar att alla HBK:are samlas på samma ställe!!!!!!

Tusen tack till alla er som orkar med att arr träffar trots missnöje från en del. Som väl är så är flertalet positiva Undrar just om gnällspikarna själva ordnar några träffar. Det är ju faktiskt bästa sättet för att få en träff som passar till 100%.

Anders B: Har du varit på någon träff på HC?
Hr du själv anordnat någon träff?

Monica

Senast ändrad:
F

F.d. 25045

Guest

Hej!
Jag är rädd att jag inte förstår riktigt? Anvisade plats på samma område som H.E.
eller?
Om Man vill vara på samma område som de som säljer knark, utövar utpressning, utövar ekonomisk brottslighet, eller allt olagligt som går att tjäna pengar. så visst.
Ber om ursäkt om jag har missuppfattat men jag tycker det är viktigt att stå upp mot sådant här ock inte stödja det i någon form.
Anders

Jeepkungen

HBK Medlem
Kommun
Gnosjö
HBK-Nr
4441
Medlemskap
2025

Ja, du har verkligen missuppfattat det.
Det är en husbilsträff vi pratar om och mc-klubbar har jag aldrig sett dyka upp på några sådana.
Tror faktiskt inte dom är speciellt intresserade av husbilar överhuvudtaget, det Monica menar är att hon vill att Husbilsklubbens medlemmar ska ligga på samma område på campingen.
Det brukar deltaga husbilar från flera olika klubbar därav hennes önskemål.
High Chaparral har tidigare haft mc-träff en gång om året men dessa träffar är nedlagda numera, sista träffen som arrangerades fanns det cirka 500 motorcyklar på plats och 300 poliser vilket kostade nästan 2 miljoner i avgift till polisen.
Därav togs ett beslut att lägga ned dessa och det vi avhandlar här är en husbilsträff och inget annat, hur man överhuvudtaget kan få det till att kriminella mc-klubbar skulle dyka upp på en träff för husbilar förstår jag överhuvudtaget inte.
Får mer intrycket att din verkliga agenda är smutskastning och förstår faktiskt inte vad ditt motiv till detta skulle vara.
Det är sådant här skitprat som gör att allt fler tröttnar på att arrangera träffar, det är ett flertal som är trötta på detta och det kommer till sist att resultera i att ingen vill längre anordna några träffar då man bara får otack för all fritid man offrar för att ordna en träff.

Senast ändrad:

Mangan1

HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
1328
Medlemskap
2025

High Chaparral är ett fantastiskt ställe!

Jag återger Min åsikt, ingen annans...
Familjer kan umgås, barn är aktiverade, kvällen= gemyt t.o.m. dans, vad mer önskas?

Att några här som har tillgång till forumet, inte har en tanke längre än vad näsan räcker, det får stå för dem!

Gällande HBK träffar på HC.
Jag har haft nöjet att besöka 3st av dem, en som besökare med husbil + två med husbil & som underhållning (bokad av HC) för just HBK.
Tusan vad kul åtminstone jag haft både socialt & jobb på dessa träffar!

Saknar verkligen denna Småländska "Guldklimp" som träffpunkt.

Att jämföra med Hells Angels? Visst HBK forumet är begåvat med 23.000 medl.
Vi kan inte begära att alla är medlemmar i mensa... :rolleyes:

All heder åt Jeepkungen som orkar/är intresserad av att ta tag i en ny träff!

Magnus/privat...

I

Ice-Man

Guest

Ja, där ser man hur en tråd i ett forum kan utveckla sig - jag kan bara småle, men i själva verket är det rätt tragiskt...
En sådan här diskussion främjar inte ändamålet. Lyckligtvis är det ett så absurt klagomål att jag tror att de som engagerar sig i träffen helt avfärdar det.
Det kan finnas många skäl till att man vill "bojkotta" en plats eller ett företag, men just MC-träffarna är ett dyrköpt (2MSEK) och avslutat kapitel för HC´s sida. För närvarande ser jag nog mer deras nya prissättning på bl.a. camping som ett större hot för deras framtida existens. Vi får väl hoppas att priset inte ökar i samma grad för husbilsdagarna.

Jag ser fram emot kommande träffar, både på HC och andra platser i vårt avlånga land. All heder till de som engagerar sig och ordnar dessa, tro mig, jag vet vilket jobb det innebär.

F

F.d. 25045

Guest

Hej!
Där blev det nog en del missuppfattningar antagligen från mig axå, men om nu inte HC aragerar träffar åt HE o liknande element så är det ju inget problem.
Och nog kan campingar säga ifrån om de inte vill ha vissa gäster (fullt).
Anders

F

F.d. 50982

Guest

Jag vet inte om vi törs ställa en så oskyldig fråga igen. Det var ju vi som startade tråden. Hoppas innerligt att de som vill vara "motfalls" som vi säjer här uppe stannar hemma om det nu blir en träff på Chappen. Längtar till den 29 så vi får veta hur det blir..ska förvisso ner några gånger i sommar men håller alla tummar ändå för en husbilsträff..

Jeepkungen

HBK Medlem
Kommun
Gnosjö
HBK-Nr
4441
Medlemskap
2025

Nu har vi precis avslutat mötet och kan med glädje meddela att det blir en fortsättning av Husbilsdagarna på High Chaparral.
Den största förändringen är att jag, Mats Carlström, Henrik Nielsen, Lasse Larsson och Leif Nivebro blir träffarrangörer.
Detta innebär att vi fem blir de som planerar hela träffen och ser till att den genomförs på rätt sätt.
Inbjudan till träffen lägger vi ut om några dagar, och vi kommer fortlöpande att uppdatera träffinformationen så att ni som kommer hit hela tiden vet tex vilka branschutställare som kommer att finnas på plats.
Träffdatum blir 31/5-2/6.

Fam Pettsson

HBK Medlem
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
4573
Medlemskap
2025

Vi planerar att komma på träffen. Har varit tre gånger tidigare utan barn.
Nu får 6 åringen komma med. Ska bli kul att träffa både nya och gamla vänner.
Det är kul när anmälningar till träffar läggs ut. Nu när man längtar så på våren.

/Malin

Toppen