• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Husbilsträff

bossebagare

HBK Medlem
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
8546
Medlemskap
2025
Sv: Husbilsträff

Jeepkungen kan säkert svara på denna fråga.Vi var där ifjor tyvärr inte många utställare men en massa trevliga husbilsmänniskor. Och High Chaparall är alltid trevligt vet ej hur många gånger man har varit där men det är många.

F

F.d. 1804

Guest

Jeepkungen och undertecknad har ett möte med HC i slutet på denna månad för att diskutera en eventuell fortsättning på husbilsdagarna.
Som i fjol så är det HC som arrangerar den ev träffen.
Vi återkommer med info efter detta möte.

//Mats

Senast redigerad av en moderator:

Jeepkungen

HBK Medlem
Kommun
Gnosjö
HBK-Nr
4441
Medlemskap
2025

Vill göra ett förtydligande här, vi som kommer att ha detta möte är High Chaparrals ledning och jag och Mats och några till.
HBK är inte inblandade i denna träff längre efter att man tagit ett styrelsebeslut att den enda träff man ska arrangera är Årsmötesträffen.
HC kommer detta år att renodla eventen mot wildwest konceptet och därför ska vi träffas för att se vad vi kan göra med Husbilsdagarna som förra året kantades av misstag när man själva skulle arrangera det.
Av den anledningen har jag bett några av mina vänner i HBK sitta med på detta möte för att få till stånd lite nya grepp som kan intressera er, vi har gott om ideér och nu återstår att se hur vi kan förankra dom i ledningen för HC och se till att förra årets missar inte upprepas.
Anledningen att vi på HC inte lagt ut något på vår hemsida angående träffen är att vi inte har detta möte förrän 26/1 och innan dess finns det ingen info att gå ut med.
När mötet är gjort kommer jag att lägga ut mer information här på sidan vad det resulterat i.
Hälsningar Nalle

F

F.d. 55557

Guest

Så dåligt som det var förra året så är det bättre att lägga ner!!
Vi träffade trevligt husbilvänner där MEN den utlovade Danskvällen!!!!!!!
Utställare,var var dom!!!

Jeepkungen

HBK Medlem
Kommun
Gnosjö
HBK-Nr
4441
Medlemskap
2025

Så dåligt som det var förra året så är det bättre att lägga ner!!
Vi träffade trevligt husbilvänner där MEN den utlovade Danskvällen!!!!!!!
Utställare,var var dom!!!

Jag förstår att det är den lösningen som tydligen skulle tilltala er mest, men jag är inte så kategorisk och drastisk.
Efter att ha haft 2 träffar med HBK som medarrangör för att säkerställa att det skulle bli en träff som tilltalade er husbilsåkare valde HBK efter ett styrelsebeslut att dra sig ur samarbetet.
Det blev då den eventansvarige på HC som skulle ansvara för allt rörande träffen, detta visade sig med facit i hand vara ett stort misstag.
Utan någon som helst kunskap om husbilar och inga kunskaper om vad som tilltalar oss husbilister kantades förra årets träff av misstag på misstag.
Jag har då förklarat för ledningen på HC att vi har bara en chans till med denna träff, blir denna träff lyckad och vi kan spinna vidare på det följande år kan vi göra något riktigt bra av det.
Därför ska vi ha detta möte med ledningen för HC och presentera våra tankar om hur ett bra arrangemang ska se ut och hur det rent praktiskt ska genomföras.
Av misstag ska man lära sig och kan man vända ett nederlag till något bra som alla blir nöjda med är det i mina ögon något bra.
Kanske blir det en ny träff till glädje för dom som uppskattat Husbilsdagarna, eller blir det inget och träffen läggs ned vilket då skulle glädja er.
Vi går in på mötet med många ideér och tankar, vad mötet mynnar ut i återkommer jag till.
Hälsningar Nalle

KarinochTommy

HBK Medlem
Kommun
Osby
HBK-Nr
6520
Medlemskap
2025

Till Jeepkungen.
Bra inställning. Finns ingen anledning att ge upp efter första försöket. Då har ju inte misstagen varit till någon nytta. Bättre som du skriver att försöka lära av sina misstag och göra bättre nästa gång. Vi har tyvärr inte haft möjlighet att bevista husbilsdagarna på HC men gör det gärna om datumen passar. Skönt med folk som inte ger upp direkt.

Rolf och Monica

HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
5639
Medlemskap
2025

Jag förstår att det är den lösningen som tydligen skulle tilltala er mest, men jag är inte så kategorisk och drastisk.
Efter att ha haft 2 träffar med HBK som medarrangör för att säkerställa att det skulle bli en träff som tilltalade er husbilsåkare valde HBK efter ett styrelsebeslut att dra sig ur samarbetet.
Det blev då den eventansvarige på HC som skulle ansvara för allt rörande träffen, detta visade sig med facit i hand vara ett stort misstag.
Utan någon som helst kunskap om husbilar och inga kunskaper om vad som tilltalar oss husbilister kantades förra årets träff av misstag på misstag.
Jag har då förklarat för ledningen på HC att vi har bara en chans till med denna träff, blir denna träff lyckad och vi kan spinna vidare på det följande år kan vi göra något riktigt bra av det.
Därför ska vi ha detta möte med ledningen för HC och presentera våra tankar om hur ett bra arrangemang ska se ut och hur det rent praktiskt ska genomföras.
Av misstag ska man lära sig och kan man vända ett nederlag till något bra som alla blir nöjda med är det i mina ögon något bra.
Kanske blir det en ny träff till glädje för dom som uppskattat Husbilsdagarna, eller blir det inget och träffen läggs ned vilket då skulle glädja er.
Vi går in på mötet med många ideér och tankar, vad mötet mynnar ut i återkommer jag till.
Hälsningar Nalle

Jg tror ni kommer att fix detta galant!
Monica

T

Teddi

Guest

detta har ju inte jag själv nåt speciellt med att göra,,
kanske att man skall uppmuntra dom som gör ock ställer upp för andra lite mer,,
i stället för ett taskigt bemötande? en eloge?? en kram?
trots allt med 10.000 medlemmar så finns ju inte så många eldsjälar..
en kram till jeepkungen ock mats o andra som försöker sätta ljus på tillvaron,,

nu åker ja väl på däng:D

Lundsholm

HBK Medlem
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2027

Hälsningar Nalle

Mycket bra inlägg!!!

D

Deleted member 11118

Guest

Varför ska vissa vara så negativa. Om man aldrig misslyckas kan man aldrig lyckas, för av misslyckanden lär man sig. Det är bara att applåderar alla som försöker få till något för alla som åker husbil. Kan man få till en husbilsträff som omfattar mer än medlemmarna i HBK är det bra. Då kan vi värva nya medlemmar på plats.

Helene & Micke

HBK Medlem
Kommun
Landskrona
HBK-Nr
4993
Medlemskap
2025

En träff som vi aldrig kommer glömma, var julbordet på High Chaparral. Det var vår första husbilsträff. Mycket trevligt! Fin vintermiljö, midnattsmässa i kyrkan inne på området, trevligt sällskap och god mat mm. Detta önskar vi att High Chaparral kunde ordnat igen. Men vi förstår om det inte skulle gå nu när inte HBK är med längre.
Men många glada minnen har vi kvar, iallafall!
Lycka till med mötet!:)

Hälsningar Helene & Micke​

I

Ice-Man

Guest

Över lag tycker jag att Husbilsdagarna har varit en trevlig tillställning. Visst blev det ett par fadäser förra året, men det kan åtminstone jag ha överseende med då jag tror och framför allt hoppas att man lär sig av sina misstag.

F

F.d. 50982

Guest

Vi tycker det är kul att träffa andra husbilsägare och höra deras historier. Det är väl det som ger största utbytet. En sak till, det är så många fina hundar med i klubben. Man jämför både husbilar och hundar :)

Bilagor

• 20120628_170218.jpg
    20120628_170218.jpg
    3,3 MB · Visningar: 3
F

F.d. 25045

Guest

Hej
Personligen sätter jag inte min fot på ställen där jag vet att organiserad brottslighet som Hells Angels är välkomna
Anders

Jeepkungen

HBK Medlem
Kommun
Gnosjö
HBK-Nr
4441
Medlemskap
2025

Tror inte dom är så intresserade av att besöka en Husbilsträff, alla campingar har ett problem med att utesluta vissa grupper från att besöka deras campingar eftersom vi har något som kallas diskrimineringslagstiftning i vårt land.
Finns många exempel på campingar som försökt utestänga Romska resandesällskap från att komma in och det är helt enkelt inte förenligt med svensk lagstiftning.

Toppen