F
F.d. 7702
Guest
Hej Husbilsentusiaster. Har ni läst senaste numrets inlägg av Lars Jarlerud, representant för återförsäljarna av husbilar i sverige, Han "snackar för sin sjuka mor", alltså skiträdd för den ko nkurrens som de fått av alla direktimporterade husbilarna. Hans påstående är direkt felaktiga, bit för bit, det enda kloka i reportaget är att varna för mäklare, resten är nonsens. Ex. Vi kör betydligt mer än 300-400 mil, själv kör jag 1200 mil/år, Utrustningen är, vill jag påstå, betydligt generösare på de Tyska bilarna, där ingår det mesta man behöver, till skillnad från Svenska Åf,S utrustningar. plus 3 takluckor, (endast en enl. Lars) Att de har motorsvaga maskiner är också felaktigt, de allra, allra flesta har en motorstyrka på miknst 131hk (Fiat), alt 140- 156 hk, även där har Lars fel. Vad betr. fukten så visar det sej att de husbilar som vistas mest i sverige, utsätts för större risk för fuktskador än de som befinner sej i "södern", inte ens där har Lars rätt. Jag har en LMC 702, 2009, köpt i Tyskland, med i stort sett "all" utrustning, inklusive 4 takluckor, motordriven parambol, diselvärmare,"rubbet" o.s.v. Skulle denna bil ha köpt hos en svensk ÅF skulle den ha kostat 200 tusen mer. Avslutningsvis. Nej tack till Husbilstidningen i fortsättningen, och tummen ner för chefsredaktören Stefan som inte tycks ha egen husbil.
Rotary
Rotary