• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Husbilsstölderna ökar

swempa

FD HBK Medlem
Kommun
Surahammar
HBK-Nr
316
Medlemskap
2023
Sv: Husbilsstölderna ökar

Vi har försökt att förebygga ev. stölder genom att ha dekaler på våra hundar uppsatta på framrutan. Men vi har också en dekal på en rottweiler. Detta är en mekanisk hund, inköpt på Jula, pris ca 600:-. Placeras ex.vis innanför dörren till bodelen. När någon kommer för nära skäller den så naturtroget så det går inte att höra om det är en riktig hund eller ej. Vi har märkt att folk skyggar för skallet. Testa. Det är det värt.
icon14.gif

Man kan ju också råka ut för en bil som av någon anledning vill att man skall stanna, ex-vis att dom pekar på att något är galet med våran bil. Själv har jag alltid kameran liggande framme vid ratten. Jag tar en bild på den aktuella bilen. I regel kör dom sin väg för dom vill ju inte finnas på bild. Stannar dom för att visa på felet, ja då är det med största säkerhet något som är på tok.
Lycka till med hundköp. Swempa.
PS: Vi kör ca 5000 mil/år. DS

Toppen