• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Husbilsskojare

F

F.d. 5322

Guest
Sv: Husbilsskojare

Rättsystemet i det här landet är ett stort skämt! I synnerhet när det gäller bedrägeri! Jag vet det, av egen erfarenhet. :mad:

lydde

HBK Medlem
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
6666
Medlemskap
2025

Hej, kan bara beklaga, jag hade en husbil till salu för väl ett år sedan och visst det ringde sådana som ville sköta försäljningen, t ex 50% kontant och resten på 30 dagar, men som gammal polis så förklarade jag tydligt vad jag hade för krav och då fanns det inget intresse kvar att göra en affär med mig.
Ett klart och tydligt råd till dom som tänker sälja själv, pengar först och leverans sedan.
Hälsningar Roland

F

F.d. 53012

Guest

Jag lider verkligen med Dig trots hur det gick till Du har min fulla sympati. Detta folk har aldrig utmärkts för att vara hederliga, träffas på travbanor och annonser "köper Din bil" åldringsrån. Har roat mig under ett par dagar i sommar och ringt upp samtliga annonser på köpa din bil och 7 av 8 var av denna etnikska tillhörighet, och det är deras levebröd och dom har gott om pengar eftersom dom inte ens får öppna konto i en bank, men se upp med större sedelvalörer kan vara förfalskade men är då oftast illa medfarna för att därmed verka cirkulerade.

F

F.d. 2591

Guest

Hej

Nej givetvis vet jag ej vad som stog i kontraktet. Men oavsett vad som stog i kontraktet, lämnar man aldrig en bil utan pengar i handen, aldrig, aldrig

Stig.B.

F

F.d. 55397

Guest

Det finns egentligen bara två regler vid bilförsäljning privat.

ALDRIG skicka reg.handlingarna med köparen, även om man fått betalt.
Man äger fordonet och har ansvar för det till ägarbytet registrerats.

ALDRIG ALDRIG ALDRIG göra ägarbyte innan man fått betalt!!!

Eller som för en släkting: 2 spekulanter kom o stog o synade bilen, helt plötsligt kastar dom sig i o åker i full fart, deras bil som parkerats uppe vid vägen åker i väg efter...

Obetalt och registrerad bil måste ju ändå vara en tråd att följa, även om en annan drabbas då.

F

F.d. 25246

Guest

Det finns en viss chans. Om den du sålde till inte är registrerad som handlare så skall den han sålde bilen till kontrollera att bilen verkligen är betald. Om nu denna person också sålt bilen till ännu än person så kan det bli svårare. Kollas med en advokat men jag vet att ibland har det fungerat.

Korrekt! tillsammans med polisrapporten och en advokat får du bilen tillbaka sedan får dom andra ägarna processa själva sins emmelan

Kör hårt att bara skita i det är att legitimera dessa idioter.

Lycka till lider verkligen med dig.
Mikkeman

F

F.d. 52990

Guest

Han mailade oss också, sa att jag kunde få bilen såd smidigt och han redan hade köpare på den. Men han ville bara ge mej handpenning på bilen och jag skulle få resten innom 6-7 dagar. Han vart sur när jag inte gick på det och kunde inte förstå hur man kunde missa en sådan bra chans. Men efter att ha läst detta så är det skönt att ha husbilen kvar

Toppen