• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Husbilsskojare

F

F.d. 15591

Guest
Har varit utsatt för ett bedrägei,sålde husbilen till en i stockholm med namn Stefan Demetri fick aldrig några pengar,han har 43 sidor i brottsregistret och 3 milj.i pers. skulder

F

F.d. 2699

Guest
Sv: Husbilsskojare

Det finns vissa typer av människor man ALDRIG skall göra affärer med. Mer kan jag nog inte säga utan att bli politiskt inkorrekt......

T.Rantzow

HBK Valberedning
Kommun
Castro Marim
HBK-Nr
305
Medlemskap
2025

Nylle,,, du måste förklara hur det här gick till.

Lämnade du ifrån dig bägge nyckelparen och skrev under ägarebytet, skickade det personligen till transportstyrelsen innan du fick några pengar för husbilen ?

F

F.d. 15591

Guest
Varning/Lurad

Sälj ingen husbil till Stefan Demetri.Har efter 2 mån. inte fått ett öre.När jag kollade med polis och kronofogden var han i 43 sidor för brott och 3 miljoner i obetalda räkningar.Har företaget- Sthlm.s.Lastbärarsystem AB:mad:

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 15591

Guest

Ja jag skulle få pengar efter 7 dagar och vi hade ett kontrakt,vi var på väg bort och tyckte det var ok.Men blev jätteblåst svensk som man är.Han är zigenare(nu blir man vär rasist)?Har inte bilen kvar den har sålts 2ggr efter vårt ägande:mad: reg.nr.OMN604

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2025

2011-07-25 sålde "Nylle45" bilen till Kimmo Eerik Sandström med adress i Kungsör.

2011-07-25 sålde Sandström bilen till Göran Leif Åker Forsman i Noraström.

(Officiella uppgifter från Transportstyrelsen.)

Eftersom "god-tro-begreppet" inte längre finns, borde det finnas en viss möjlighet för "Nylle45" att få tillbaka sin bil.

F

F.d. 28965

Guest
Sv: Varning/Lurad

Sälj ingen husbil till Stefan Demetri
Han kallar sig även Jens ibland.
Har lurat en hel del folk på Blocket.se förut... :(

...men är du säker på att personen du träffade heter så, eller skrevs ägarpapperen bara på honom?

Hans namn används flitigt som "målvakt", så han har en hel del parkeringsböter... :p

F

F.d. 15591

Guest

Han heter Jens Stefan,och papperet skrevs bara på av honom,med person nr.

LasseG

HBK Medlem
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
7926
Medlemskap
2026

Det finns egentligen bara två regler vid bilförsäljning privat.

ALDRIG skicka reg.handlingarna med köparen, även om man fått betalt.
Man äger fordonet och har ansvar för det till ägarbytet registrerats.

ALDRIG ALDRIG ALDRIG göra ägarbyte innan man fått betalt!!!

F

F.d. 2591

Guest

Hej,,,,,

Du lämnar väl inte ifrån dig bilen utan att få betalt för den eller ?????
I annat fall kan jag inte tycka synd om dig, utan för att vara helt ÄRLIG så får du faktiskt skylla dig själv, så blåögd får man bara inte vara, år 2011. Men tycker ju det är bedrövligt.

Vänligen
Stig. B.

F

F.d. 15591

Guest

Det förstår jag oxå men du vet inte vad som stod i kontraktet

Affezell

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2025

Det finns en viss chans. Om den du sålde till inte är registrerad som handlare så skall den han sålde bilen till kontrollera att bilen verkligen är betald. Om nu denna person också sålt bilen till ännu än person så kan det bli svårare. Kollas med en advokat men jag vet att ibland har det fungerat.

F

F.d. 15591

Guest

Ja vad säger dom?Han är känd av polisen i 43 brottmålsstycken det är svårt att komma åt honom(man tycker ju att det skulle vara dax att sätta åt han)snacka om passivitet hos polisen,dom orkar väl inte ta tag i det hela?

Toppen