• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Husbilsresande miljösvin.

Bennsan

FD HBK Medlem
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Sv: Husbilsresande miljösvin.

Vill du ut & peka finger så är det ju upp till dej men jag skulle göra som jag skrivit tidigare, polisanmäla.

Bennie

carsten

HBK Medlem
Kommun
Båstad
HBK-Nr
792
Medlemskap
2025

Har inget att göra med att peka finger, vi vet ju alla ändå att inget händer ....

Chippen

HBK Medlem
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
12955
Medlemskap
2029

Allt om Stockholm avslöjar: Här ligger â€bajshuset†| Stadsliv | Allt om Stockholm
Här har det runnit ut mer än 5 miljoner liter avloppsvatten, rakt ut i sjön. Undra om det blev polisanmält, 10 liter från en husbil:D

Ibland finns det omständigheter som gör att vissa saker sker, sen finns det folk här som dömer utan att veta hela orsaken. Han kanske fick läckage, vad vet jag och vad vet du.

Själv har jag tvingats tömma en kassett i skogen när det blev någon form av helvetesodörer i tanken, det gick inte ens att vistas i husbilen, jag testade SÅPA för att vara miljövänligare enligt rekommendation från forumet. Försökte to.m att hälla i vanlig tankkemikalier men lukten avtog inte ett dugg. Tömningen skedde ca 15 meter in i skogen, hela området stank satan, dock var detta i skogstrakterna mot Gäddede.

Många ggr har jag tänkt tömma dricksvattentanken medans jag kör hemmåt, men avstått för att folk härinne skulle sen skriva att Chippen tömmer gråvattnet när han åker.

Gråvattnet har jag hällt ut där jag vill att det inte ska växa på tomten, det har växt så det knakade istället, blev tvingad att använda Roundup. Inte ens en lukt har det blivit som alla påstår att det blir, vi häller visserligen inte ner mjölkprodukter i vår gråvattentank.

AnnMari & Affe

HBK Medlem
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1698
Medlemskap
2025

Är det ok om vi kommer förbi hemma hos dig och tömmer? Du kan ju lägga in din plats på husbilsklubbens tömmningslista.

F

F.d. 27631

Guest

Shit
PGA det här som jag ej blir betalande medlem lägger man ut något eller svarar så blir man obönhörligen påhoppad så därför är det ej många inlägg av mig men jag läser och begrundar den goda sidan av klubben finns mycket matnyttigt för en nybliven HB ägare som jag är
Lars

gert.bertil

HBK Medlem
Kommun
Kalmar
HBK-Nr
12593
Medlemskap
2025

Är det ok om vi kommer förbi hemma hos dig och tömmer? Du kan ju lägga in din plats på husbilsklubbens tömmningslista.

Ja, helt ok. Du får tömma så mycket gråvatten du vill och vill du tömma svartvattnet ska du få en håla för det också.

Nu över till allvar. Jag försöker sköta mig i dessa göromål. Ligger på camping ca en gång per år, inträffade igår. Och det som aldrig händer mig hände, jag glömde stänga gråvattnet från tömningen till tomten inne på campingen, men jag upptäckte det själv. Pinsamt så det räckte för hela kvällen. Jag är evinnerligt tacksam att jag inte är i Sverige.

Bestliner

HBK Medlem
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024

Bestliner.

Det där får du allt ta och förklara.

Staffan

Det skall jag gärna göra nu när det är vardag. Citatet kommer från den "Goda boken" och här menar jag att innan man ropar på uthängning skall man själv vara ofelbar i alla frågor och utan skuld. Själv skvätter jag gråvatten ibland så därför är jag av princip emot uthängning på forum som detta. Ståndrätt och lynchmobbar är alltid fel oavsett vad för hemskhet förövaren gjort.
Tycker alltid det är fel när det luktar medborgargarde om klubben.
Låt polisen sköta brott mot lagarna i landet. Om ni inte tycker det sköts bra så får ni agera politiskt i ämnet.

MayoWalle

FD HBK Medlem
Kommun
Årjäng
HBK-Nr
9342
Medlemskap
2023

Är det annat att vänta än delade meningar!!?? Jag vill för säkerhets skull skriva att jag inte försvarar beteendet att hälla ut toan vid en badplats! Men i fjol var det en "debatt" här på HBK om man kunde göra sina behov i storskogen! Jag berättade då om att jag som ung ofta vildcampade med tält i de djupa värmlandsskogarna. Jag berättade då om att jag (naturligtvis) gick en bit från där tältet stod och gjorde mina naturbehov. Gissa om jag fick veta att jag var så äcklig som kunde bete mig så! Jag visade ingen som helst hänsyn mot andra människor. Jag skulle enligt en del personer tagit med mig skiten hem! :D
Det hade blivit några kilo extra packning att bära hem efter ibland 14 dagar i skogen!!!

hike

HBK Medlem
Kommun
Lindesberg
HBK-Nr
15163
Medlemskap
2025

Shit
PGA det här som jag ej blir betalande medlem lägger man ut något eller svarar så blir man obönhörligen påhoppad så därför är det ej många inlägg av mig men jag läser och begrundar den goda sidan av klubben finns mycket matnyttigt för en nybliven HB ägare som jag är
Lars

Jag tror att detta inte är generellt utan du bara hade oturen att komma in i en diskussion som hamnade snett. Som du sa så finns det en mycket god sida i klubben där man kan få lära sig mycket bra samt få mycket goda ting som ställplatslistan mm. Hoppas du inser att det finns mycket att få här och att det inte alltid är så turbulent här..

Hälsningar/Hike

Alve

FD HBK Medlem
Kommun
Ödeshög
HBK-Nr
338
Medlemskap
2023

Det har varit en del inlägg där man verkar irriterad för att eländet tas upp. Vi är väl c:a 13.000 medlemmar i klubben och hör antagligen till de husbilsägare i Sverige som är mest skötsamma. Man blir mörkrädd då man tänker på att det finns 90.000 husbilsägare i landet som vi inte har kontakt med. Flera inlägg i tråden visar på att det inte är så ovanligt att man sprider skiten i naturen, om än inte på badplatser. Lägg till att vi tycker oss ha rätt att campa på parkeringsplatser och vi har snart stenhårda förbud som drabbar oss.

Toppen