• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Husbilsparkering/förvaring i Malmö?

C

Cristof Broman

Guest
Hej!
Är nybliven ägare till en Husbil. Har ett olöst problem. Bor mitt i stan/Malmö. Jag har sett i matrikeln att det finns flera medlemmar från Malmö. Undrar om någon har tips på var man kan förvara/parkera sin husbil på ett säkert sätt, sommartid. Vill ju komma åt den närsom, kvickt och lätt. Vinterförvaring har jag fixat. Tacksam för tips.
Mvh Cristof
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 10750

Guest
Sv: Husbilsparkering i Malmö?

Hej Christof
Såg att du sökte uppställning för din husbil vi har byggt en ny hall på 1000 kvm där det också finns en del uteplatser.
Vi kommer i första hand hyra ut på helår och det kommer att vara larmat och inhägnat.
Är du intr gå in på www.fordonsförvaring.se där kan du skicka ett mail eller svara här.
MVH Anders
 

KalleiViken

FD HBK Medlem
Inlägg
2.833
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
300
Medlemskap
2023
Sv: Husbilsparkering i Malmö?

c43tt;

Låter lite dyrt särskilt för utomhusparkering. Ca 700:-/månad för min bil?
 
F

F.d. 10750

Guest
Sv: Husbilsparkering i Malmö?

Hej
Priset på hemsidan gäller förvaring inomhus!
 
B

Byggare Bob

Guest
Sv: Husbilsparkering/förvaring i Malmö?

Det priset måste vara för uppvärmt utrymme annars verkar det otroligt dyrt. Jag betalar inte ens hälften för inomhusuppställning i närheten av Löddeköpinge
 
F

F.d. 8036

Guest
Sv: Husbilsparkering/förvaring i Malmö?

Kolla runt på olika firmor som kanske har platser att hyra ut på inhägnat område. Man kan hålla utkik om det står andra vagnar/bilar där. Jag hyr plats
på Din Bil i Trelleborg, inhägnat område för 700 kronor om året. Har haft bilen där sedan början på 80-talet fast då kostade det bara 200.

Skipper
 
F

F.d. 2874

Guest
Sv: Husbilsparkering/förvaring i Malmö?

Hej Skipper
Har du fått hyra nyckel till grinden, eller måste du vänta på deras öppentider på vardagar
för att hämta/lämna husbilen ?
Jag har försökt med ett antal firmor i Ystad men dom vägrar lämna ut nyckel.
//Gert
 
F

F.d. 8036

Guest
Sv: Husbilsparkering/förvaring i Malmö?

Nej, nyckel vill dom inte lämna ut och det har jag förståelse för då det står ca 15 olika fordon på deras gård vilket skulle innebära en massa nycklar som dom inte har riktigt styr på.
Däremot är jag bekant med en som arbetar där så i nödstillfälle kan jag få låst upp men det har bara hänt en gång på alla dessa år.

Så det är deras öppettider som gäller. måndag till fredag 0700 - 1700.
Skall jag ha bilen så tar jag ut den och sätter den på garageuppfarten lördag-söndag.

Skipper
 
F

F.d. 2874

Guest
Sv: Husbilsparkering/förvaring i Malmö?

Jag vet företagens ovilja med att låna ut nycklar, men det säkerligen fler än jag som inte har någonstans att ställa husbilen mellan fredag kl.17 till måndag kl.07.00.
Jag får fortsätta söka, och går det inte, så blir det bättre nästa år då jag går i pension och kan planera körningenen bättre. Tack för svaret Skipper.
Med vänlig hälsning
Gert
 
F

F.d. 10750

Guest
Sv: Husbilsparkering/förvaring i Malmö?

En husbil är en dyr investering som bör vårdas därefter i annat fall tror jag man tappar betydligt mer i värdeminskning än vad det kostar att förvara den inomhus.För 15kvm betalar man 600:- exkl moms/mån och då står bilen larmat och säkert inomhus med åtkomst 24 timmar om dygnet hela året via passersystem.
Vilken beg husbil skulle du köpa den som stått ute eller inne i 10 år.
För dom flesta är nog valet enkelt.
Här har du dessutom möjlighet att stå och pyssla med bilen när du vill.
MVH
Anders Björklund
 
F

F.d. 8036

Guest
Sv: Husbilsparkering/förvaring i Malmö?

När husbilen, eller husvagnen för den delen, står nyvaxad, nyputsad och fin hos handlaren hur ska man då kunna se om den stått ute eller inne?

Mina fritidsfordon har stått ute i alla år och jag har alltid fått bra betalt för dom och inte heller har någon handlare frågat om var jag haft den uppställd

Det är få förunnat att ha möjlighet till förvaring som Anders beskriver men jag tror inte det har någon större betydelse om någon alls. När det begagnade fordonet sedan stått hos handlaren i x antal månader har det troligen heller inte stått inomhus. Där står dom nya fordonen och kanske några få begagnade.

Skipper
 
F

F.d. 6238

Guest
Sv: Husbilsparkering/förvaring i Malmö?

Tänk om det fanns en sådan hall i Göteborg!
Tänker Ni bygga en sådan Anders?
MVH Kurt.
 

V-backen

FD HBK Medlem
Inlägg
1.880
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
2987
Medlemskap
2021
Sv: Husbilsparkering/förvaring i Malmö?

Finns det verkligen inga tomma hallar, hangarer eller förråd fyllda med skräp som bara står och samlar damm i Göteborsområdet? Sak samma kan gälla Stockholmsområdet?
Finns det inga i det närmaste tomma lokaler som lätt skulle kunna byggas om och anpassas till lämpliga garage för t.ex. husbilar?
Försedda med svag underhållsvärme för att hålla bort fukten och bevakade med larmanordningar.
Lever i tron på att det finns stort intresse för detta och kan kanske vara en bra affärsidé för den som disponerar stora outhyrda lokaler.
V-backen
 
F

F.d. 6238

Guest
Sv: Husbilsparkering/förvaring i Malmö?

Citerar V-backen:

Finns det verkligen inga tomma hallar, hangarer eller förråd fyllda med skräp som bara står och samlar damm i Göteborsområdet? Sak samma kan gälla Stockholmsområdet?
Finns det inga i det närmaste tomma lokaler som lätt skulle kunna byggas om och anpassas till lämpliga garage för t.ex. husbilar, SLUT Citat.

Tack för ditt fina inlägg! Hoppas att det är någon eller några "som vaknar" för denna förträffliga affärside.

TACK, / Kurt.
 
Toppen