• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

husbilskungen

F

F.d. 18508

Guest
Nån här på detta eminenta forum som köpt husbil av denna firma?
En kollega är lite intresserad,dom har tydligen bra
priser och annonserar friskt nu..
Seriös?
Har dom handlat med bilar eller husbilar förut?
Telefonnumret går ju till nåt Moretta förvaltning AB?
 
Senast redigerad av en moderator:

Tinus

FD HBK Medlem
Inlägg
21
Kommun
Falun
HBK-Nr
5971
Medlemskap
2021
Sv: husbilskungen

Hej
Vet en som handlat o är nöjd, dock sov han dåligt medan han sänt pengar och innan han fick sin husbil, risken ligger ju hos köparen i avvaktan på att den beställda bilen kommer till Sverige, han kräver ju att få en stor del av köpeskillingen innan han beställer vad jag förstått.
Lycka till
Jan F
 
F

F.d. 18508

Guest
Sv: husbilskungen

Ok,tack för ditt svar,vet inte om min kollega har nerver till det..
Han tyckte det var enkelt att köpa i Sverige av en handlare om priset var
rätt men och ligga ute med pengar innan man får något är nog väldigt kaxigt
om man inte vet vem man har att göra med.. :(
 

Göte J

HBK Medlem
Inlägg
1.668
Kommun
Linköping
HBK-Nr
1230
Medlemskap
2024
Sv: husbilskungen

Denna firma i Mellerud tar hem husbil åt dig på begäran!
http://www.husbilen.com/
Läs om deras villkor, så tror jag nog att din vän skulle kunna både göra en bra affär och sova lungt ! Jag köpte genom dem för två år sedan och upplevde honom som mycket seriös.
// Göte J
 
F

F.d. 4578

Guest
Sv: husbilskungen

Hej,
Jag kan varmt rekommendera Älvdalens Bil på Göteborgsvägen 130, i Bohus
telefon 031-980906 Älvdalens Bil

Tala med Mika.
Vi köpte en ny Bürstner 810 2010 som dom tog hem till oss från Tyskland.
De tog hand om besiktning och all formalia, sen kunde vi bara hämta bilen tuta o köra. Vi sparade ca 20-25% på att köpa bilen genom dom.
Som nyblivna husbils ägare hade vi lite frågor de första dagarna, då fick vi Mika´s privatnr och kunde ringa när på dygnet vi behövde.
Superservice och toppenbemötande.
Varma rekommendationer
Kent Jacobsson
 
F

F.d. 12843

Guest
Sv: husbilskungen

Det finns en Firma i Alingsås som heter Inges Fritid AB, www.ingesfritid.se, dom importerar ett mindre antal husbilar från Tyskland, dom är också en aktoriserad Fiat verkstad och håller en hög kvalite på sina importbilar.
 
F

F.d. 1870

Guest
Sv: husbilskungen

Jag har köpt en Concorde Credo Emotion 761, av Husbilskungen. Jan F hänvisar i denna tråd till att jag sovit dåligt. Oron har grundat sig i att jag för första gången gjort en större investering hos en handlare utanför det "ordinarie" återförsäljarnätet. Så här i efterhand kan jag konstatera att det har fungerat, med leverans, registrering och besikting. Det jag saknar är en instruktionsbok på svenska, men där får man enligt en återförsäljare skylla sig själv. -"Köper man en husbil utanför återförsäljarnätet får man nöja sig med en tysk bok. Köper man en husbil av oss så får man en instruktionsbok på svenska". Nu hoppa jag att Husbilskungen även fixar den svenska instruktionsboken
Vi ses utefter vägarna!
Krister Söderstam
 

corina

FD HBK Medlem
Inlägg
181
Kommun
Ljusdal
HBK-Nr
1403
Medlemskap
2023
Sv: husbilskungen

Bilfynd i Helsingborg tar in från Tyskland, kolla in deras hemsida www.bilfynd.se. Har bara positiva erfarenheter av deras service och kundfokus.

Har även köpt en husbil i våras av bilfynd och ett mycket gott mottagande och bra service. Fick problem med husbilsbatteriet när jag kom hem och kontakade firman om detta och det vara bara att sända fakturan till dom och dom satte in pengar på mitt konto. Det fungerade perfekt. Vill verkligen rekomendera dom.
 
F

F.d. 1649

Guest
Sv: husbilskungen

Hej.
Till bildelen (Iveco)köpte jag av en Iveco försäljare i Småland men bodelen är det nog tyska eller engelska som gäller,Forsbergs har nog översatt en del till svenska har jag sett ,men för att få det då måste man nog köpa bilen där.
Mvh Jan-E.
 

Affezell

HBK Medlem
Inlägg
4.029
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2024
Sv: husbilskungen

Denna firma i Mellerud tar hem husbil åt dig på begäran!
http://www.husbilen.com/
Läs om deras villkor, så tror jag nog att din vän skulle kunna både göra en bra affär och sova lungt ! Jag köpte genom dem för två år sedan och upplevde honom som mycket seriös.
// Göte J

Har precis köpt bil av honom också och han är väldigt seriös och ärlig.
Efter att ha talat med ett antal olika handlare under mitt sökande efter ny bil
kan jag verkligen stå för det.
 

arneo

HBK Medlem
Inlägg
40
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
3212
Medlemskap
2025
Sv: husbilskungen

Hej
Jag ringde Moretto Förv. Det är sålt till ..... Har försökt köpa bil av Husbilskungen, fått offerter osv. besökt honom i G-borg, men sen hände ingen ting! kan det bero på att jag belyste frågan om moms , registrering osv.?
Hälsn. Arneo
 
Senast ändrad:
Toppen