• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

husbilskojare

F

F.d. 15832

Guest
Sv: husbilskojare

Jo, just precis den är det!!!

Jag sa redan innan vi åkte till min kompis, att jag tyckte att fläckarna på dynorna, som syns på bilderna ser ut att vara orsakade av fukt och mögel, men han ville åka ändå, så vi åkte... och mycket riktigt var det massor med fukt och mögel precis överallt så jag avrådde från ett köp, varpå säljaren brusade upp och gnällde över att ha blivit störd i onödan på kvällen... Tycks vara ett gemensamt drag, att bilskojarna brusar upp när de misslyckas lura folk.

Funderar på om det är medvetet, att försöka framstå som förorättade för att ge köparen dåligt samvete, eller rent av försöka skrämma osäkra till köp???

Mvh
Rolle

F

F.d. 21417

Guest

Hej alla,

Nu är han i farten igen. (Michel Columbur)
Vi har idag en husbil som ligger ute på blocket.

Ringde upp och sa exakt samma sak som han verkar ha sagt 2008. Han fixar allt och vi är garanterade att få pengarna efter 14 dagar även om bilen inte blev såld.

Vi anade att något inte var som det skulle och hittade den här tråden.

Man blir så irriterad...:mad:

Topaz

HBK Medlem
Kommun
Tranås
HBK-Nr
20987
Medlemskap
2027

Blev oxå uppringd för 1-2 veckor sedan av en kille som villa lägga handpenning på 10 % för att sen sälja vidare till en kund som en kompis till honom hade. När jag vänligt sa nej tack kunde han tänka sig att betala 20% för att jag skulle känna mig trygg som han sa. Men nej det blev så klart inget, det finns nog gott om skojare i alla branscher. Tänk er för bara så blir det inga problem.

Affezell

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2025

Uppmaning
Ta inte handpenning på en bil utan att skriva papper på hur länge den erlagda handpenning gäller. Fick 10000 i handpenning på min bil och köparen lovade att hämta bilen dan efter. Tiden gick men han kom inte och jag ville betala tillbaks pengarna men han vägrade. Hänvisade till brott mot avtalslagen. Kollade lite med jurister och det kunde vara så genom att det inte fanns ett papper skrivet på hur länge kundens handpenning skulle gälla och vad som gällde om bilen ej hämtades nom avtalad tid. I princip kunde handpenningen gälla för evigt. Jag fick ha bilen stående och vänta på tills han behagade hämta den. Tills sist fick jag ett kontonr att betala igen pengarna på. Efter det hotade kunden med avtalsbrott och ville ha 2500 som skadestånd. Jag betalade givetsvis inte men tar nu aldrig handpenning på en vara utan skrivit papper.

Bennsan

FD HBK Medlem
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021

Jag håller just på att sälja vår Kontiki, har en annons på Blocket. Igår ringde det en man & sa att han förmedlar husbilar & att just min husbil var väldigt intressant. Mitt svar var att om han ville förmedla Kontikin så var det priset i annonsen kontant vid avhämtandet som gällde & sedan fick han förmedla den till vilket pris han ville. Helt plötsligt slog han på luren i örat på mej & så var jag av med den typen.:D

Bennie

M&J-H

HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
2376
Medlemskap
2025

Jag har annons ute på min bil, har också fått samtal från bilförmedlare som snabbt avslutar samtalet när man säger att man skall ha pengarna vid leverans.
Nästa som ringer kommer jag att avtala tid med och sedan säga att han får möta mig i stan.
Kan ju alltid säga att jag jobbar på en adress som tillhör polisen, undrar om dom är intresserade att komma då?
:twitcy:

Toppen