• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Husbilsinbrott?

Wberger

HBK Medlem
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2025
Sv: Husbilsinbrott?

Målet är alltid att den egna bilen skall framstå som ett sämre objekt än grannbilen.

Kan göras genom lås , anslag , genom inte locka med synliga föremål osv.

Zero

FD HBK Medlem
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
3061
Medlemskap
2022
Sv: Husbilsinbrott?

Målet är alltid att den egna bilen skall framstå som ett sämre objekt än grannbilen.

Kan göras genom lås , anslag , genom inte locka med synliga föremål osv.

Vi blev utsatta för ett inbrottsförsök 2010 som, tack och lov avbröts, på en campingplats på Öland. (Vi har beskrivit händelsen tidigare) Det var mitt i natten i september, kolsvart. Vår bil var vår första bil som vi fortfarande har på vår avatar en svart campinginredd Chevavan. Vid tidpunkten var det lite bilar på campingen kanske 50m mellan fordonen men ändå väljer man att ge sig på vår budgetcampingbil trots många andra exklusivare bilar? Det var tre (troligtvis) litauer i en stulen SUV visade det sig senare. Dom kanske gav sig på vår bil för att dom inte trodde vi hade larm? men plötsligt avbröt dom det dom tänkt sig och körde iväg ut genom den sönderkörda bommen.
Vi hade ingenting utanför bilen när det hände. Detta var vår premiärtur med husbil så statistiskt sett borde det aldrig hänt.:confused:
Åke

Toppen