• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2025 kommer att hållas i Karlstad 29 Maj - 1 Juni.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2025
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Husbilsfirmor!

F

F.d. 6615

Guest
Sv: Husbilsfirmor!

Hej !
Köpte vår bil av Bengt i Örkelljunga de höll allt vad de lovade samt har rättat till
garantisaker på störten är mycket nöjd med dem.
Mats på Norratorp

F

F.d. 16416

Guest

Till NLundberg
Ett stort tack för detta konstruktiva inlägg. Tanken är mycket god men jag inser att det medför ett omfattande arbete för den/de som skall hålla i trådarna. Kanske inte så lätt för en förening med vårt koncept, som till stor del bygger på idiellt arbete.
MVH Roadglider

F

F.d. 24290

Guest

Tack,

jag har full förståelse för det. En notering är dock att även poolforum är en sajt som drivs privat och med idiellt arbete. Annonseringen har dock gjort att de numera kan få betalt för en del arbete.

Mvh Niklas

F

F.d. 4754

Guest

Hej igen.

Tanken med min enkät var att utröna hur stort förtroende vi har för branchen. Helt ovetenskapligt, men det kanske skulle ge en vink om hur vi uppfattar branschen.

Att peka ut enskilda firmor anser jag vara mycket vanskligt. De 99 nöjda kunderna säger kanske inte så mycket, men en av hundra vrålar kanske ut sitt missnöje vilket kan ge en mycket missvisande bild.

Michael har förslaget att vi även ska ha med Köpt ny bil och Köpt begagnad bil. Därefter borde det finnas frågor om leveranstiden samt om man kontaktat leverantören efter köpet och i så fall om vad och om hur utfallet i så fall blev.

Vi kan väl fila lite till på detta...

Hälsningar
Knausen

barene

HBK Medlem
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
1805
Medlemskap
2025

Vi har full förståelse för handlarna som så! Tror att de säljer innan de har haft kontakt med fabrikerna mm. för att kolla upp om de kan få fram bilarna i rätt tid!
Handlarna gör nog så gott de kan ! I alla fall ha vi fått den uppfattningen! '
Vår försäljare har även lovat oss en hyrbil till barnen en vecka i augusti!
Barbro o Ingemar

Senast ändrad:
F

F.d. 16416

Guest

För att få en uppfattning om en viss firma kan man hos ARN begära ett diarieutdrag och se om det finns några anmälningar mot firman och utfallet av dessa. Detta ger ju en uppfattning om hur firman har hanterat olika ärenden. I vissa fall uppnås ju en förlikning utan fortsatt handlägning av ARN, vilket även framgår.
Roadglider

F

F.d. 3581

Guest

Ett stort problem med ARN är dock att handläggningstiderna är långa..
Minst sex månader eller mer.
ds

F

F.d. 16416

Guest

Ja der är sant...men en viss fingervisning kan ju få i varje fall om firmor som funnits på marknaden en längre tid.
Roadglider

F

F.d. 2621

Guest

Denna tråd berör problemen inom det mycket stora ämnet ATT KÖPA HUSBIL, och det har tidigare förekommit massor av trådar, som handlat om de många och viktiga sakerna att tänka på när man genomför en så pass stor investering.

Det är synd att sådant arbete inte kan sammanställas och resultera i ett brett accepterat dokument / handledning till hjälp för alla dem, som inte redan är erfarna husbilister och tillräckligt tekniskt kunniga i allt som ska fungera i en husbil kan förekomma.

Att skriva köpekontraktet på rätt sätt med specificerade skyldigheter och konsekvenser vid t ex leveransförsening är ju också mycket viktigt. Förtroende för varandra är nog bra, men klara avtal och kontroller är bättre.

Toppen