Livibil
HBK Medlem
När jag har husbilen avställd betalar jag ca 150-170 kr/mån med CC. Vad tar andra bolag som inte tillåter att man ställer av utomlands eller bor i bilen?
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Under 100kr per månad.När jag har husbilen avställd betalar jag ca 150-170 kr/mån med CC. Vad tar andra bolag som inte tillåter att man ställer av utomlands eller bor i bilen?
Ok men den skillnaden täcks ju snabbt av skatten under de månader man bor i avställd bil.Under 100kr per månad.
Hos CC får du ytterligare 90 dagar sen du varit hemma i Sverige minst 15 dagar. För oss som vill åka hem några veckor över jul/nyår passar det bra. Med Folksam får man i te avbryta resan mer än max 2 gånger om vardera max 7 dagar. Dessutom får du inte ställa av bilen även om du kanske står på samma camping 5-6 månader med Folksam.
Om du ställer av gäller inte reseskyddet. Står tydligt i deras villkor. Vet att du inte bryr dig på det men för de flesta är det viktigt.
Husbilsförsäkring för husbilsklubben - Folksam
Detta hänger ju samman.Orkar inte ta den diskussionen med dig igen....Så skrev du ju inte i inlägg 45 .... Dessutom får du inte ställa av bilen även om du kanske står på samma camping 5-6 månader med Folksam.
Så som du skrev där är det lätt att tro att man inte får ställa av sitt fordon om man har Folksam..... Du skulle nog ha tydliggjort vad du menade så inte Hbk´s medlemmar nu tror att man inte får ställa av sitt fordon utomlands....
Detta hänger ju samman.Orkar inte ta den diskussionen med dig igen....
Och jag valde bort TryggHansa som hade klart högsta premien,vill inte vara med och betala där heller.....För min bil har varken Folksam eller länsförsäkringar och många andra nån försäkringspremie som jag kan gilla .Vill inte betala och vara sponsor för miljonärers husbilar ..dom premier kan dom betala själva .Gillar TryggHansa premie ..
Jag betalar 2700 för fullförsäkring om året och i premien ingår självrisk minimering med 220 spänn så egentligen kostar min försäkring ca.2500 ..svårt att slå denOch jag valde bort TryggHansa som hade klart högsta premien,vill inte vara med och betala där heller.....
Det beror ju också på vad du kommer att få av försäkringsbolaget vid en eventuell olycka... Efter att hb blivit 10 år eller vad försäkringsbolagen skrivit i sitt avtal så är avskrivningen minst 90%Jag betalar 2700 för fullförsäkring om året och i premien ingår självrisk minimering med 220 spänn så egentligen kostar min försäkring ca.2500 ..svårt att slå den