Sv: Husbilsemester i Sverige eller ute i Europa?
Självklatt Hymer , du befinner dig i en ljuvlig semester dröm.
Jag förstårt dig väldigt väl , att " steppa " omkring i skogen bland stubbar och sten under sin ordinarie arbetsdag , då kan böjelsen för att resa söder ut ta överhand, här , vilket du bör veta , har vi bättre luft miljö än vad som finns söderut med bärjan i norra Tyskland plus redan tidigare nämnda fördelar Även JAG gillar att resa till sydligare breddgrader MEN fortfarande anser jag att vi tillsammans med de nordiska länderna har vi något utöver det vanliga att erbjuda , även om jag inte kan gå in på konsum och köpa min Vodka eller den eller den vin pavan jag gillar . Däremot är det vanligt att sitta framför kvälls brasan vid någon älv och berätta fiske historier ntillsammans med andra likasinnade på någon ställplats i norrland dricka en " Vargtass " skryta , men den delen har du väl aldrig deltaget i eller..... känt känslan.
Vill bara som en parentes tala om att vi började resa till Italien 1967 och besöker regelbundet både Italien och Spanien på våra resor , jag , självsvoldigt betraktar mig som en ganska god globbetrotter, även andra värdsdelar har haft besök av vårt tonage.
Men som tidigare sagts, att sitta i en skogskoja , gör väl livet söder ut mer spännande ! Att vidja vyerna är både nyttigt och bra
Förlåt , jag vill inte vara nedvärderande , själv har jag tillbringat de sista 40 åren på hotellrum runt om i värden , och upplever husbils livet som något helt fantastiskt befriande , komma och gå stanna var jag vill, äta spännande mat ,umgås med likasinnade människor utbyta åsikter,
DETTA ÄR LIVET !
Jag önskar av hela mitt hjärta att alla fick uppleva detta !
/ Lasse