• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Husbilscamping?

V-backen

FD HBK Medlem
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
2987
Medlemskap
2021
Sv: Husbilscamping?

Många gånger räcker det inte med att bara skrapa en frågeställning på ytan för att få rätt saker att hända. Det krävs ofta ett mer långsiktigt arbete och kanske strategi för att i bästa fall så småningom få en ordning i husbilscampingfrågan. Med begrepp som bättre stämmer överens med den praktiska verkligheten.
Jag tror tyvärr att vi husbilsturister har en lång väg att vandra i den svenska byråkratin innan vi får genomslag och något att hända då det t.ex. gäller utbyggnad av ställplatser i Sverige.
Det krävs ibland att man får gå riktigt på djupet i en fråga för att försöka hitta en knutpunkt. En sådan finns troligen i registreringshandlingarna för många husbilar hos Transportstyrelsen och därmed på många andra ställen.
Där kan t.ex. jag i min registreringshandling under "Tekniska data" läsa att karossen är en Campingbil (SA).
Någon (lagtolkare/jurist) har vid något tillfälle tyckt att ordet campingbil bättre stämmer överens med vad en husbil egentligen är för något. Benämningen "Campingbil" ligger oss förmodligen till last på något sätt.
Det är nog där på Transportstyrelsen som vi (någon eller några) ska börja bearbetningen.
V-backen

Toppen