• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

husbilsåkare i Norrbotten

F

F.d. 3821

Guest
Hejsan,på Er alla HBK-are just nu undrar vi om det verkligen inte finns flera Norrbottningar i klubben övervägande medlemmarna bor långt södreut som vi säger och vi avundas dem när man läser att dom har så nära att åka ut till syd europa och möta våren nu redan Mars-April här uppe finns inte en camping öppen förrän i mittem av Maj,samt förläggs så många trevliga träffar söderöver nu redan i Påsk.
Vi har ju full vinter här i Luleområdet till och med har vi haft -15 flera dar sista veckan men de är inget problem för oss vi har väl vinterutrustad husbil,men ändå vi vill inte dra till fjälls och snön den tiden är förbi,fy för att sitt och frysa i snön då man längtar efter sommar och sol,tyvärr har vi ju en transport sträcka på ca:100-130 mil för att överhuvudtaget hamna i syd Sverige där det redan börjar synas vårtecken. Om någon inom norrbottensregionen känner som vi,låt höra.......
Kom igen med ideer och förslag för oss i norr,när sommaren väl kommit är det inga problem då blir man ju ledig och kan dra iväg hur långt som helst ,våran plan är Lofoten Norge samt en tur till Åland via Finland.

P.S. CAMPING PROGRAMMET PÅ TV-4+ NEEJ FY NOG FÅR DET BLI BÄTTRE ÄN SÅ
"VA DÅ HYRA HUSVAGN FÖR ATT FÖRFLYTTA EN HARPA"DE ÄR JU DEFENITIVT INGET SOM VI VILLE SE.

F

F.d. 20262

Guest
Sv: husbilsåkare i Norrbotten

Hej Inger

Inte norrbottning men västerbottning:spinny:,
jag håller verkligen med dig, man blir avundsjuk på
de som bor längre söderut, men vi kanske kan glädja
oss åt våra fina vintrar? Skulle vara roligt att kunna
utnyttja husbilen längre, vår kommer fram den 1 maj.:yes:

Hälsningar från Umeå

F

F.d. 839

Guest

Hejsan Kicki,

Vi (frugan och jag) åker upp till Umeå i början av Augusti, ska också hälsa på Kjell i Vännäs. Vi kanske kan träffas ;)

F

F.d. 20262

Guest

Hej Belgien 1

Vad trevligt att ni besöker Umeå, en fin stad finns fina campingplatser i närheten, ja Vännäs ligger inte långt härifrån våra bekanta som vi campar
med bor i Vännäs:yes:.

Ett fint ställe i naturen som jag kan rekommendera fotsätt förbi Vännäs mot Bjurholm strax före Fredrika sväng vänster och kör ca 1 mil till ett ställe som heter Kärringberget, fint med fiske och mycket bär. Vi besöker det minst två ggr per år. Ett fint ställe i skogen. Tyst och fridfullt.

F

F.d. 20262

Guest

Ja som sagt var det är inte otroligt att vi råkas, om vi är hemma då.:yes:

F

F.d. 3753

Guest

Vi som bor här nere i södra sverige är väldigt avundsjuka på er från maj till oktober, alltså halva året, då är det väl rättvist att ni är avundsjuka på oss den andra halvan av året, eller? ;)

Jag tror nog att ni har mycket fördelar såsom jakt, fiske, skidåkning och naturupplevelser som vi här nere bara kan drömma om.

Jag kommer från norrland så vi åker dit så ofta vi kan men det är tyvärr väldigt låååångt.
Vi har 90 mil till Umeå men mest brukar vi hålla till i Sorseletrakten.

Eftersom Sverige är så avlångt så skulle man kanske försöka lägga merparten av träffarna någonstans närmare mitten av Sverige, Östersund sägs ligga ungefär mitt i.

Det är väl annars fritt fram att anordna träffar så det vore väl inte fel om ni anordnade en träff uppe hos er. Skulle ni inte ha något i samband med Nolia-mässan i Piteå?
:)

F

F.d. 1539

Guest

Ja, Östersund skulle vara perfekt för mig som bor på Frösön:yes:. Fram för fler träffar i "mittensrike" där norr och söder kan mötas!!

Camilla

F

F.d. 20262

Guest

Hej Ingela och Kent

Ska ni åka till Sorsele då får ni åka ännu längre, vi brukar tillbringa en vecka vintertid i närheten av Sorsele (Brånaberg), men då är det inte husbil som gäller utan en vecka med skoter.

Östersund ja det skulle väl vara okej men det är ändå 45 mil för oss.

Det är lite underligt så fort vi får semester sätter vi oss i husbilen och kör först till Stockholm 65 mil, känns som en transportsträcka, för att sen få se allt det fina ni har där nere. Och slippa mygg. Synd bara att det ska vara sådana avstånd.

Tror säkert att det skulle finnas intresse för många husbilsåkare att träffas på Nolia som i år är i Piteå.

F

F.d. 3753

Guest

Myggen hör till och är inte så besvärliga, efter 1 dygn så är jag immun.
Då är knotten och svedan nästan värre men svedan har vi här nere också fast den kommer lite senare.
Men ska man se till miljöaspekterna så kanske det är bättre för miljön att 10 norrlänningar kör söderut istället för att 100 sörlänningar åker norrut?
Förresten så kör väl ni på den röda finska smuggeldieseln som är billigare?:wink:

F

F.d. 20262

Guest

Nej tyvärr vi får nog betala 12:- som alla andra, oj vad dyr dieseln har blivit.
Men läste ett fall som var uppe i vår lokaltidningen, så skulle det tydligen
inte vara olagligt längre, ett literpris på 7-8:- vore inte helt fel:spinny:

F

F.d. 25057

Guest

Hej du betalar 12 kr för dieseln, i Uppsala kostar den i dag på JET 12,59 kr.l , Bensinen är 35 öre billigare!!!!! Vad har hänt varför är dieseln dyrare än bensin ????
Guy

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 7747

Guest

Hej Inger och Ingvar och alla andra husbilsåkare i norr .
Håller med om att det är skönt med sol och värme , vi har precis kommit hem efter 3 månader i Spanien vilket var halt underbart .
Men det är ju inte så dumt häruppe i norr heller när dagarna åter igen blir längre och ljusare och dagsmejan sätter igång snösmältningen , då är det skönt att åka ut med husbilen till något fint fiskevatten t.ex.
Vi har gjort till en vana att åka till Angsjöns Camping mellan Bjurholm och Fredrika över påskhelgerna där finns tillgång till el fina servicehus , restaurang , bastu , pub , och fina fiskevatten i direkt anslutning till campingen , vill du inte fiska kan du åka längdskideror eller bara slappa om du känner för det .
Vi är några husbilsåkare där varja år och ser gärna att fler sluter upp .
Ha det bra och rulla lungt så kanske vi ses till påsken !

F

F.d. 1539

Guest

Hej Rune
Vi blev väldigt sugna på den trippen i påsk!! Måste man boka plats eller är det bara att komma?
Vi ska lämna bilen på service i Strömsund tisdag efter påsk så vi ska ju ändå åt det hållet även om detta skulle bli en bit ytterligare. Tänkte oss i så fall uppöver på skärtorsdagen med en ev. övernattning efter vägen o ankomst på fredagen.

Väntar med spänning på svar!
Camilla

F

F.d. 7747

Guest

Hej Camilla !
Du behöver inte boka plats det brukar räcka till för alla , ganska många husvagnar som står där hela vintersäsongen .
Men om du vill äta påskbuffe så måste du nog boka i förväg skulle jag tro , i vilket fall som helst så har dom en egen hemsida där du kan gå in och kolla vad som gäller .
Skulle vara roligt att se er där kanske kan vi grilla eller hitta på något annat skoj tillsammans .
Hälsningar RuneB och Anitha .

F

F.d. 1539

Guest

Ok! Vi kommer!
Kommer att boka påskbuffé på lördagen och ser verkligen fram emot att träffa er och mysa hela påsken.
All fiskeutrustning har jag utom borr men om man ser riktigt hjälplös ut kanske man kan få hjälp med hålen.

Ha en trevlig helg!

Camilla o Marcus

F

F.d. 52957

Guest

Hej!! Rune & Anitha

Det vore trevligt att träffas ! Men denna påsk åker vi till Göteborg, vi brukar oxså vara i Agnsjön ibland. Kanske vi kan ses vid nått annat tillfälle? Vart brukar ni åka annars då??
Hälsningar Yvonne & Olle

F

F.d. 7747

Guest

Hej Yvonn & Olle !
Vi har inga direkta favoritmål dit vi alltid åker , men för ett antal år sen när jag bodde i Umeå åkte vi rätt ofta till era trakter , närmare bestämt till Järnäsudden , att annat ställe som vi tycker är trevligt sommar tid är Barsta på höga kusten , där finns bra servichus , liten butik och restaurang i anslutning till campingen och om man vill kan man göra en båtutflykt till Högbondens gamla fyrplats som numera är både cafe och vandrarhem .
Detta bara som några exempel här hemikring alltså västerbotten och västernorrland , vill man inte besöka en camping så har vi ju hur mycket orörd vildmark som helst där man kan fricampa .
Nu har vi haft förmånen att få åka runt lite överallt i vårt avlånga land från Ystad i söder till Haparanda i norr och dessutom en hel del utomlands så som ni ser resmålen varierar år från år och beroende på årstid .
Eftersom ni bor nästgårds så kanske vi kan ses på någon träff häromkring .
Alltid roligt att lära känna andra husbilsåkare .
Rulla lungt hälsar RuneB och Anitha .

JanneW

HBK Medlem
Kommun
Örnsköldsvik
HBK-Nr
1335
Medlemskap
2025

Är ju ingen Norrbottning precis... men liksom övriga i alla fall Norrlänning :)

Efter 7 år på havet har man hunnit angöra Barsta några gånger och det är också ett mål som vi kommer att återbesöka nu med husbil.

Finns det andra bra ställen, gärna fricamping, efter vår fina kust där man kommer ända ut till havet och som ni "törs" dela med er av ni som har lite erfarenhet ? ;)

//Janne W

Senast ändrad:

Anita&Börje

HBK Medlem
Kommun
Bjurholm
HBK-Nr
1110
Medlemskap
2026

Hej Rune o Anitha

Kul att ni åker till Angsjöns camping till påsk. Vilken väg åker ni? Vi kommer att åka en sväng till Vilhelmina, men tittar in på campingen när vi åker förbi, och ser om vi ser till någon från klubben.Våra bekanta är åretrunt campare i Angsjön.

Camilla o Marcus vi kanske möts efter vägen.

Anita o Börje

F

F.d. 1539

Guest

Vi har vårt fina klubbmärke o siffror på plats så vi syns om vi möts!

Vore jättekul!
Camilla

Toppen