Sv: Husbilsägande
Vad spännande om man blir betraktad som "lamkött" vid 62 års åldern. Hmm, allting är ju relativt förståss, men ändå...
Jag tror inte det har så mycket med åldern att göra. Är man pensionerad så har man mer tid och ens bekanta är ju i samma ålder, klart det blir många med vita huvuden då. För egen del så har det blivit två omgångar med husbil, först från 30 till 40, sedan från 55 och vidare. Dess emellan segling. När man är aktiv i arbetslivet blir de stulna stunderna få och spåradiska. Svårt att samordna semesterresor med andra då, utan det blir ensamåkning vilket är optimalt.
Har märkt att detta blivit en vana. Vi har en genotsnittshastighet ca 40 Mil/dygn när det är riktigt vilsamt, och 100 mil/dygn när vi vill komma någonvart. Många vill inte resa så intensivt utan föredrar en jämn lunk som jag personligen tycker är mördande för sinnet. De kan stanna på en rastplats två dygn, pga alla sina bestyr. Överhudtaget tycker jag att allt som "normala" människor gör, går otroligt sakta, tom när de promenerar...
Så som ett tips till er yngre, när ni planerar resa med andra, så se till att ni har ungefär samma värderingar, är lika morgonpigga, har få förväntningar av resan och lämna alla måsten hemma.....