• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Husbilar välkomna eller inte i våra kommuner.

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Husbilar välkomna eller inte i våra kommuner.

Fick häromdagen rapport från Lidköping/vid VÄNERN att campingplatsägarna ville ha ett kommunalt förbud mot ställplatser!

Campingägaren/politikern Lövgren försökte med samma mynt i Lysekil men blev överkörd av övriga politiker och förlöjligad i pressen. Nu finns det 3-4 ställplatser i Lysekil. Man kan hoppas på detsamma i Lidköping.

Ch & Ib

FD HBK Medlem
Kommun
Vara
HBK-Nr
13303
Medlemskap
2022

Var fick du reda på att campingägarna jobbar emot?

Samhällsbyggnadsnämden bslutade den 11/3 efter en inkommen motion att tillsammans med "destination kinnekulle-läckö" att utreda var man kan lägga ställlplatser centralt i lidköping med service.

Allt enligtcnämdens protokoll den 11/3. Står även mer i kommunstyrelsens au-protokoll 23/4.

Hoppas dom löser det snart bara...

// Christer

F

F.d. 25867

Guest

Var fick du reda på att campingägarna jobbar emot?

Samhällsbyggnadsnämden bslutade den 11/3 efter en inkommen motion att tillsammans med "destination kinnekulle-läckö" att utreda var man kan lägga ställlplatser centralt i lidköping med service.

Allt enligtcnämdens protokoll den 11/3. Står även mer i kommunstyrelsens au-protokoll 23/4.

Hoppas dom löser det snart bara...

// Christer
Jag fick uppgifterna från Björn på Lidköpings-Nytt.

Ch & Ib

FD HBK Medlem
Kommun
Vara
HBK-Nr
13303
Medlemskap
2022

Ahh, inget jag sett i något protokoll dock. Känner lite folk i samhällsbyggnadsnämden så jag ska fråga lite när jag träffar ordförande eller nån annan det närmsta.

F

F.d. 25867

Guest

Ahh, inget jag sett i något protokoll dock. Känner lite folk i samhällsbyggnadsnämden så jag ska fråga lite när jag träffar ordförande eller nån annan det närmsta.
Redaktion Lidköpingsnytt skrev 2014-07-02 10:06:
Det är campingföretagarna som är emot

quest

HBK Medlem
Kommun
Båstad
HBK-Nr
695
Medlemskap
2025

Som husbilsägare ska vi inte välja att stanna i Båstad kommun. Just nu enda "reservat" för oss är Vistorps hamn, detta för att kommunen inte äger denna parkering. Tradigt att att påpeka detta, då vi själv bor i kommunen.

kaj.p

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
7379
Medlemskap
2029

Kan man länka tycker jag man skall göra det. Andra handsuppgifter utan källa är för mig värt nada.

Toppen