• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Husbil &Husvagn

F

F.d. 18368

Guest
Har tecknat ett ettårspren. på denna tidning, Husbil&Husvagn, och hoppats på myckenhet information om bra och dåliga detaljer på husbilar. Men vilket ytligt dravel. Det är väl så att de lever på sina annonsörer och icke på oss tidningsläsare, men ändå. Det senaste numret nr,9.09, var ett riktigt bottennummer. Är det fler som tycker som jag?:mad:

V-backen

FD HBK Medlem
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
2987
Medlemskap
2021
Sv: Husbil &Husvagn

Ja, det får nog betraktas som en stor besvikelse.
Det numret innehåller nästan enbart gammal skåpmat och inget som väcker tillräcklig nyfikenhet och intresse. Redaktionen har enligt mitt tycke inte lagt ner särskilt mycket kraft och insatser för att få till detta nummer. Känns som en avslagen och nertrappning av husbilssäsongen. Hoppas att någon i redaktionen läser det här och förstår vinken.
V-backen :mad:

KalleiViken

FD HBK Medlem
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
300
Medlemskap
2023

Har också tänkt sluta och hålla mig till Husvagn o Camping. Tycker de gjort ett bra jobb med fricampinglistan och ställplatser. Håller också ett vakande öga på SCR.

F

F.d. 25122

Guest

Har provat Husbil&Husvagn ett antal nummer och fann den helt värdelös.Bara bilder och annonser.Hade hoppats på något bättre.

Flygarn

F

F.d. 24435

Guest

håller med föregående inlägg, har ingen lust att betala pengar för ett annonsblad med i övrigt torftigt innehåll!! Hade jag köpt Kalle Anka hade den tidningen varit billigare och förmodligen gett valuta för pengarna i form av ett eller annat garv!!!

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2026

Varför inte skriva till tidningen i fråga och tala om för dom vad du/ni tycker?
Det måste väl vara ett bättre sätt för alla parter.
Har man klagomål på en tidning så måste det väl vara bäst att delge
dessa till densamma.Hur ska dom annars veta om era klagomål?
HaDe Hasse

F

F.d. 54858

Guest

håller med föregående inlägg, har ingen lust att betala pengar för ett annonsblad med i övrigt torftigt innehåll!! Hade jag köpt Kalle Anka hade den tidningen varit billigare och förmodligen gett valuta för pengarna i form av ett eller annat garv!!!
vi har tidningen Husbilen och den inehåller mycket mer fakta och den tycker min Gubbe o jag att den är klart bättre Trevlig Helg på ER önskar VI

F

F.d. 18368

Guest

Varför inte skriva till tidningen i fråga och tala om för dom vad du/ni tycker?
Det måste väl vara ett bättre sätt för alla parter.
Har man klagomål på en tidning så måste det väl vara bäst att delge
dessa till densamma.Hur ska dom annars veta om era klagomål?
HaDe Hasse

jag har skickat mina synpunkter till tidningen via mejl. Tyvärr gick inte mejlet fram trots rätt adress.

Berra

FD HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
536
Medlemskap
2023

Jag tycker detsamma som det är nu kommer jag ej att beställa den vidare

Berra

V-backen

FD HBK Medlem
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
2987
Medlemskap
2021

Jag tycker nog att tidningen "Husbil & Husvagn" har varit helt ok under säsongen, det är bara det senaste numret (Okt. -09) som jag tycke är slätstruket och ointressant. Tidigare nummer med t.ex. olika teman angående husbilen har varit riktigt bra.
V-backen :wink:

F

F.d. 18368

Guest

Jag håller med dig V-backen. Jag har haft tidningen sedan juni -09 och varit relativt nöjd med den. Dock saknar jag fler reportage om äldre husbilar och deras fel och brister. Kanske det har funnits i tidigare nummer. Nå vi får hoppas att de skärper sig. Själv har jag ingen husbil ännu, men studerar ivrigt beg.annonser och slukar allt om husbilar. Gumman och jag börjar närma oss pensionsåldern och hyrde en husbil en vecka i september och trivdes bra med det. Vi är gamla seglare men har nu sålt båten. Det tycks finnas många av vår sort.

F

F.d. 4927

Guest

Jag tycker nog att tidningen "Husbil & Husvagn" har varit helt ok under säsongen, det är bara det senaste numret (Okt. -09) som jag tycke är slätstruket och ointressant. Tidigare nummer med t.ex. olika teman angående husbilen har varit riktigt bra.
V-backen :wink:
Håller med! Tycker tidningen har haft ett varierat innehåll och kan inte se att de har fler annonser än t. ex Husvagn & Camping.

F

F.d. 6022

Guest

Husbil&husvagn har varit helt ok. Påminner i det stora hela om husvagn och camping, men med lite mer fokus på husbilar. Tidningen Husbilen går helt bort, dålig journalistisk kvalitet, mest bilder och lite husbilsbroschyrmässig. Lägger mina slantar på Husbil&husvagn och hoppas med det att de satsar ännu mer på oss som är intresserade av husbilar

Håkan J

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2025

Vi har också Husbil&Husvagn. Tycker det sista numret var helt kass. Annars under året har tidningan varit bra.

Fast en annan sak jag irriterat mig på är att Husbil&Husvagn utges av Vi Bilägare o då får man samma test i båda tidningarna o det känns lite fel när man betalar för två tidningar.

Senast ändrad:
F

F.d. 55256

Guest

Varför köpa dyra tidningar? Allt som behövs är ju att kolla Husbilsklubben.se, här är det ju alltid aktuell information om bilar, resmål, lösningar på problem. Finns nog ingen så heltäckande informationskälla som den vi har här. Alla som har något att fråga om, tror jag fått svar. I vilken tidning får du sån snabb respons?
Ove.G
Obs inlägget ska läsas med ett litet leende. Köp gärna tidningar.

Håkan J

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2025

Helt rätt Ove G.

Men när man läst allt på sidan är det bra med en tidning också:yes:

F