• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hur ta loss bodelsbatteriet i en Hobby Toskana

Affezell

HBK Medlem
Inlägg
4.029
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2024
Hej
Skall byta bodelsbatteri i min Hobby Toskana 650 ES 2008 men undrar om det är någon som vet hur göra detta på bästa sätt. Batterierna sitter ju ett under varje framsäte och det verkar som om man måste ta bort hela sätet komplett med underdel för att få loss detta. Kan det vara så krångligt eller ?
 

hobsen

HBK Intresserad
Inlägg
42
Kommun
Norge
Sv: Hur ta loss bodelsbatteriet i en Hobby Toskana

På min Hobby Siesta var det 4 skruer som holdt fast svingunderstellet på stolen som måtte løses. Egentlig en enkel jobb. Det var torx-spor i skruene mener jeg å huske.
 

RichardK

FD HBK Medlem
Inlägg
158
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
10957
Medlemskap
2022
Sv: Hur ta loss bodelsbatteriet i en Hobby Toskana

På min Hobby finns batterierna oxå under stolarna. 4 Torx, inte samma nummer men de kan ju ha blivit bytta, med en förlängare ganska lätt att komma åt. Stolarna är ganska tunga och bökiga att lyfta bort.
Sen sitter det en plåtvinkel fäst med tre skruvar/muttrar som väl inte har fått den allra bästa lösningen. Det var väl måndagmorron när konstruktören ritade in dom. När plåten är borta ligger batterierna fritt.
 
Toppen