Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Fungerar bra?
Det är ju totalt kaos med trafikinfarkt på onsdag eftermiddag och kväll. Delvis även torsdag förmiddag.
Dom verkar inte ha lärt sig något
Enligt Elmia skulle ingen släppas in före 08 på torsdag.
På onsdag em var det helstopp utanför Scandic hotel, husbilar och husvagnar i båda riktningarna. Bussar kom inte fram. Avfarten från E4 igenkorkad.
Ja, då var det polisen som bestämde att dom var tvungna att släppa in.
Sen började insläppet redan kl 06 på torsdag morgon.
Men varför har ingen räknat ut detta innan?
Man ska väl lära av sina erfarenheter.
Det ska ju inte behöva bli samma kaos varje år.
vid den tiden pågår visning för brancen och andra utvalda, vipvisninga od sen öppnar mässan för allmänheten kl 16, så har det varit dom senaste 20 åren.
Varför skall vi ta efter andra alltid, jag tycker det fungerar relativt bra numera,på Elmia, jag mins hur det var för många år sen
på eftermidagen kan det kanske stocka till sig lite någon gång men inte alls så mycke som förr innan dom började släppa in på onsdagen kl 18, sen är det inte bara caravan clubb som bestämmer det är faktiskt Elmia,parkerinngsbolag och polisen,
Vi kan väl inte skylla allt på arrangörerna ....
Vi kan väl inte skylla allt på arrangörerna.
Tydligen envisas vi husbilister med att komma dit först och samtidigt trots att vi vet hur mycket trafik det blir varje år.
Lösningen är kanske att sprida ut inkörningstiderna och på biljetten skriva ut när tidigaste ankomsten får vara. Kommer man tidigare så får man skäll, böter, stryk eller tvingas vänta till sist... Tror iofs inte det hjälper mot envisa husbilister
Kanske jag har fel när jag skylla på arrangören. Men om jag köpare en bio biljett vill jag se filmen från början, Vill du icke det?
Om jag köpare en biljett till en konsert vill jag höra och se hela konserten.
Det är inte ok att sälja biljett till något om man inte kan deltaga i från början annars måste man reducera prisen för dom som inte hinner in.
Jag kan bara skylla på arrangören och ingen annan de har ett ansvar. Det kan inte vara rätt att det är polisen som skall berätta detta för dom.
varför måste man ha husbilen med till Elmia?
... det dom kan göra är att bättre hindra oss från att komma dit samtidigt ...
Det dom kan göra är att underlätta så vi kommer in i samma lugna strida ström som vi rör oss på vägarna. Hindra = Problem.
... det dom kan göra är att bättre hindra oss från att komma dit samtidigt det dom kan göra är att bättre hindra oss från att komma dit samtidigt...